صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : با نشانه‌های افزایش قیمت طلا، آیا بیت‌کوین به ۳۱ هزار دلار می‌رسد؟

با نشانه‌های افزایش قیمت طلا، آیا بیت‌کوین به ۳۱ هزار دلار می‌رسد؟

بیت کوین

طبق نظر برخی کارشناسان دارایی‌هایی مثل طلا که به نرخ بهره حساس هستند، روند صعودی را درپیش گرفتند که این اتفاق یک نشانه مثبت برای بیت‌کوین محسوب می‌شود. بر اساس داده‌های CoinDesk، باارزش‌ترین ارزدیجیتال در ساعات معاملاتی آسیا در روز دوشنبه به ۳۰۷۹۷ دلار رسید و این در حالی که این قیمت بالاترین مقدار از ۱۵ جولای است. هر چند طلا یک هفته قبل از بیت‌کوین صعوودی شد ولی در مجموع در این ماه تنها ۶.۷٪ رشد کرد در حالی که ارزهای دیجیتال ۱۴٪ افزایش داشتند. با افزایش تنش‌ها بین اسرائیل و حماس و همچنین گمانه‌زنی‌های مداوم در مورد پایان چرخه انقباضی فدرال رزرو می‌توان حدس زد ک شاهد طولانی‌تر شدن زمان تورم باشیم.

Greg Magdini مدیر مشتقات Amberdata در ایمیلی گفت:

به طور سنتی، افزایش نرخ بهره منجر به کاهش قیمت دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند طلا و بیت‌کوین می‌شود. اما در حال حاضراین دارایی‌ها برخلاف روند معمول، در حال افزایش قیمت هستند. این امر می تواند نشانه‌ای از آن باشد که سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره در آینده نزدیک کاهش یابد.

Magdini افزود که هزینه‌های جنگ همیشه تورم‌زا هستند. فدرال رزرو در زمانی که اقتصاد ایالات متحده قدرتمند است همزمان به توقف افزایش نرخ بهره اشاره می‌کند و این اتفاق با توجه به وضیعت خوش‌بینانه نسبت به صندوق قابل معامله در بورس (ETF) به نفع طلا و بیت‌کوین است.

اخبار مرتبط: تسلط بیت‌کوین به بالاترین حد در ۲ سال اخیر رسید

 Magdini خاطرنشان کرد: بیت‌کوین به دلیل قابلیت حمل کامل، محافظت در برابر تورم و حفظ ثروت دارایی جالبی محسوب می‌شود.خوش‌بینی در مورد ETF بیت‌کوین و موفقیت ریپل در دعوای حقوقی را با هم ترکیب کنید، به نظرم نشانه‌های خوبی برای صعود بیت‌کوین محسوب می‌شوند.

تحلیلگران در Blockware Solutions نظر مشابهی را ابراز کردند و گفتند که افزایش لحظه‌ای قیمت بیت‌کوین به تصویب احتمالی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) وابسته است.

Blockware خاطرنشان کرد: 

 قیمت‌ها بسیار سازنده عمل می‌‎کنند. از آن جایی که سرمایه‌گذاران در زمان عدم اطمینان اقتصادی و جغرافیایی به دنبال قایق نجاتی شبیه شبکه بیت‌کوین هستند و منتظر تصویب ETF ماندند تا در مورد آینده بیت‌کوین گمانه‌زنی کنند.

به گفته Alex Thorn رئیس تحقیقات Firmwide:

نحوه قرارگیری معامله‌گران بازار آپشن نشان‌دهنده امکان حرکت انفجاری به سمت بالا است.

اخبار مرتبط: بیت‌کوین از کل بازار رمزارزها پیشی گرفت

Thorn گفت: معامله‌گران بازار آپشن بیت‌کوین با افزایش قیمت لحظه‌ای BTC، به طور فزاینده‌ای برای مدیریت ریسک خود به‌دنبال نوسانات کوتاه‌مدت هستند چرا که آن‌ها مجبورند در جهت روند بازار معامله کنند و بیت‌کوین بخرند یا بفروشند و با این کار باعث می‌شوند نوسانات قیمت افزیاش یابد.

هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

منبع: coindesk.com

فهیمه قائمی

مهندسی صنایع خوندم اما عاشق کامیپوترم. از سال ۲۰۲۱ با دنیای رمزارزها آشنا شدم و این آغازی برای سفر هیجان‌انگیز من در این حوزه بود. علاقه من به رمزارزها فقط مربوط به سرمایه‌گذاری نیست و مشتاقم نحوه عملکرد این فناوری‌های نوظهور را درک کنم چرا که معتقدم رمزارزها پتانسیل متحول کردن بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را در آینده دارند.
پست های مرتبط

خروج ۳۴۱ میلیون دلار سرمایه از ETFهای اتریوم

گرچه ETFهای اسپات اتریوم در روز اول با استقبال گسترده روبرو شدند،…

۶ مرداد ۱۴۰۳

بیت‌کوین به بالای ۶۸،۰۰۰ دلار رسید؛ سخنرانی ترامپ در راه است

دونالد ترامپ قرار است در کنفرانس بیت‌کوین در نشویل سخنرانی کند، که…

۶ مرداد ۱۴۰۳

بعد از اتریوم نوبت ETF سولانا است؟

فرانکلین تمپلتون در پی موفقیت ETF اتریوم خود، در نظر دارد ETF…

۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید