صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : با روندصعودی بازار رمزارزها، قیمت اتریوم به بالاترین سطح ۲ ماه گذشته رسید

با روندصعودی بازار رمزارزها، قیمت اتریوم به بالاترین سطح ۲ ماه گذشته رسید

افزایش قیمت اتریوم

با رشد گسترده در کل بازار رمزارزها قیمت اتریوم امروز به بالاترین حد نسبت به ۲ ماه گذشته رسید. طبق داده‌های Coinbase که توسط TradingView منتشرشده اوایل امروز اتر که دارایی اصلی شبکه اتریوم است به حدود ۱۸۵۰ دلار افزایش یافت.  نمودار زیر این تغییرات قیمت را نشان می‌دهد: 

افزایش قیمت اتریوم
تغییرات قیمت ETHUSD در 24 ساعت گذشته. منبع: TradingVie

طبق آمارهای تکمیلی Coinbase هم‌اکنون این آلت‌کوین حدودا ۵.۲٪ از کم‌ترین مقدار روزانه‌اش در ۲۴ ساعت گذشته که ۱۷۸۵ دلار بود افزایش یافته است و با رسیدن به این سطح به بالاترین قیمت بعد از ۱۵ آگوست معامله می‎‌شود.

اخبار مرتبط:

بر اساس داده‌های TradingView قیمت اتریوم این صعود را در روزی تجربه کرد که بسیاری از ارزهای دیجیتال سودهای قابل توجهی به‌همراه داشتند. مثلا بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله، از ۳۵/۰۰۰ دلار عبور کرده بود و بیش از۱۰٪  در یک روز صعود کرد. همچنین قیمت لایت‌کوین به ۷۳ دلار نزدیک شد و در کمتر از ۲۴ ساعت حدود ۶٪ افزایش یافت. 

تأثیر حکم Grayscale در قیمت اتریوم

علاوه بر افزایش قیمت اتریوم بازار ارزهای دیجیتال روز بسیار خوبی را سپری کرده است. پس از اینکه دادگاه تجدیدنظر فدرال، حکمی را که اوایل امسال صادر شده بود تأیید کرد، بسیاری از ارزهای دیجیتال افزایش یافتند. حکم دادگاه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را مجبور می‌کند تا در تصمیم خود مبنی بر رد درخواست Grayscale برای تبدیل بیت‌کوین به ETF بیت‌کوین آمریکایی تجدید نظر کند. به دنبال این تصمیم روحیه فعالان بازار تقویت شده و افزایش قیمت رمزارزها را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط: روند نزولی اتریوم نسبت به بیت‌کوین  ۱۵ ماهه شد، آیا این روند می‌تواند معکوس شود؟

علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال سال‌هاست که برای ایجاد ETF بیت‌کوین تلاش می‌‍‌کنند. Tyler و Cameron Winklevoss چنین صندوقی را در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد کردند. در آن زمان سر و صدای زیادی به‌وجود آورد  اما SEC در سال ۲۰۱۷ با آن مختالفت کرد. از آن زمان به بعد آژانس دولتی چندین ETF بیت‌کوین را تأیید کرد که به جای قراردادهای اسپات بر اساس مشتقات عمل می‌کنند. 

 منبع: cryptonews.com

فهیمه قائمی

مهندسی صنایع خوندم اما عاشق کامیپوترم. از سال ۲۰۲۱ با دنیای رمزارزها آشنا شدم و این آغازی برای سفر هیجان‌انگیز من در این حوزه بود. علاقه من به رمزارزها فقط مربوط به سرمایه‌گذاری نیست و مشتاقم نحوه عملکرد این فناوری‌های نوظهور را درک کنم چرا که معتقدم رمزارزها پتانسیل متحول کردن بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را در آینده دارند.
پست های مرتبط

بیت‌کوین به بالای ۶۸،۰۰۰ دلار رسید؛ سخنرانی ترامپ در راه است

دونالد ترامپ قرار است در کنفرانس بیت‌کوین در نشویل سخنرانی کند، که…

۶ مرداد ۱۴۰۳

بعد از اتریوم نوبت ETF سولانا است؟

فرانکلین تمپلتون در پی موفقیت ETF اتریوم خود، در نظر دارد ETF…

۴ مرداد ۱۴۰۳

گام بزرگ بیت‌کوین برای تبدیل به پلتفرمی برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

بیت‌کوین او اس (BitcoinOS) موفق شد اولین اثبات دانش صفر (ZK) را…

۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید