صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : با عبورقیمت بیت‌کوین از ۵۰٬۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاران خرد، افزایش یافت

با عبورقیمت بیت‌کوین از ۵۰٬۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاران خرد، افزایش یافت

retail investor

قیمت بیت‌کوین در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ تقریباً ۷۰٪ افزایش یافته است و روند کلی بازار در حال بهبود است، این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت سرمایه‌گذاران خرد باشد. با این حال، سرمایه‌گذارانی که در سقوط بازار ۲۰۲۲ میلیاردها دلار ضرر کرده‌اند نسبت به بازار صعودی ۲۰۲۱ محتاطانه‌تر عمل می‌کنند.

طبق گزارش Pitchbook، سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر در استارت‌آپ‌های رمزنگاری و بلاک‌چین نیز پس از کاهش مداوم در شش فصل متوالی، در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ تقریبا ۲.۵٪افزایش یافته است.

احتمالا بازگشت سرمایه‌‌گذاران خرد به بازار با عبور قیمت بیت کوین از سطح ۵۰٬۰۰۰ دلار برای اولین بار در دو سال گذشته و به دلیل نزدیک شدن به هاوینگ بیت‌کوین اتفاق افتاده است. آلیسا چو، متخصص سهام کریپتو در BitInvest، در پستی در X گفت:

با افزایش ارزش بازار کریپتو و حجم معاملات، تجارت خرد نیز افزایش می‌یابد. همه می‌خواهند از این بازار صعودی سود کنند.

تحلیل‌گران وال‌استریت بر این باورند که افزایش جستجوی گوگل برای عبارت «بیت‌کوین» نشان‌دهنده افزایش علاقه خرده‌فروشی است که در ژانویه با راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده افزایش یافت.
بر اساس گزارش Pitchbook، اوضاع برای استارتاپ‌های رمزنگاری رو به بهبود است، هر چند جذب سرمایه صورت گرفته درصد بسیار کمی است اما تغییرات به‌وجود آمده می‌تواند به معنای آسان‌تر شدن جمع‌آوری سرمایه برای استارت‌آپ‌ها در ماه‌های آینده باشد.‌

اخبار منفی پیرامون صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال مانند بایننس و FTX و بازار نزولی باعث شد سرمایه‌گذاری سرمایه‎‌های ریسک‌پذیر در ارزهای دیجیتال در یک سال و نیم گذشته به طور قابل توجهی کاهش یابد. یک سری ورشکستگی‌ها، از جمله FTX، و معامله تاریخی ۴.۳ میلیارد دلاری بایننس، بازار را تکان داد.

با این حال، گزارش Pitchbook خاطرنشان کرد که صرافی‌های متمرکز همچنان پایین‌ترین مانع ورود و تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند، به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به آنها «خوشبین» هستند.

اخبار مرتبط: 3 استراتژی کاربردی برای خروج به‌موقع از معامله

منبع: cryptoslate.com

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

فهیمه قائمی

مهندسی صنایع خوندم اما عاشق کامیپوترم. از سال ۲۰۲۱ با دنیای رمزارزها آشنا شدم و این آغازی برای سفر هیجان‌انگیز من در این حوزه بود. علاقه من به رمزارزها فقط مربوط به سرمایه‌گذاری نیست و مشتاقم نحوه عملکرد این فناوری‌های نوظهور را درک کنم چرا که معتقدم رمزارزها پتانسیل متحول کردن بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را در آینده دارند.
پست های مرتبط

بیت‌کوین به بالای ۶۸،۰۰۰ دلار رسید؛ سخنرانی ترامپ شروع شد

دونالد ترامپ هم‌اکنون در کنفرانس بیت‌کوین در نشویل درحال سخنرانی است، که…

۶ مرداد ۱۴۰۳

بعد از اتریوم نوبت ETF سولانا است؟

فرانکلین تمپلتون در پی موفقیت ETF اتریوم خود، در نظر دارد ETF…

۴ مرداد ۱۴۰۳

گام بزرگ بیت‌کوین برای تبدیل به پلتفرمی برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

بیت‌کوین او اس (BitcoinOS) موفق شد اولین اثبات دانش صفر (ZK) را…

۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید