صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : آیا رشد بازی‌های بلاک‌چینی در سال ۲۰۲۳ متوقف شدند یا باید منتظر رونق دوباره آن‌ها باشیم؟

آیا رشد بازی‌های بلاک‌چینی در سال ۲۰۲۳ متوقف شدند یا باید منتظر رونق دوباره آن‌ها باشیم؟

بازی بلاکچینی

با وجود اینکه بازار کلی ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۳روند نزولی داشته اما سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بازی بلاک‌چینی نمایان‌گر تصویری مخالف این روند است. طبق اطلاعاتی که از پلتفرم ردیابی برنامه‌های غیرمتمرکز DappRadar به‌دست آمده شاهد جهت‌دهی جالبی در باره ورود سرمایه به بخش بازی‌های بلاکچینی هستیم. حتی زمانی که بازار ارزهای دیجیتال نوسان دارد سرمایه‌گذاران نسبت به پروژه‌های بازی همچنان متعهد هستند.

نگاهی عمیق به روند سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۲۰۲۳

بازی های بلاکچینی در سال جاری سرمایه قابل توجهی را جذب کرده‌اند زیرا پتانسیل ایجاد تغییرات در بخش‌های مالی و سرگرمی را دارند. DappRadar  گزارش داد که فضای بازی‌های بلاکچینی شاهد ورود تقریباً ۲.۳  میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. سرمایه‌گذاری‌ها به صورت فصلی و هر ۳ ماه به شرح زیر تقسیم شده است:

  •  ۷۳۹ میلیون دلار سرمایه در اولین سه ماهه
  •  ۹۷۳ میلیون دلار سرمایه‌ در سه ماهه دوم
  • ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه در سه ماهه سوم

یکی از اتفاقات جالب، علاقه مستمر به بازی‌ها و فناوری‌های مرتبط با متاورس است. با وجود گمانه‌زنی‌ها و نظرات مختلفی که پیش‌بینی می‌کنند دنیای مجازی رو به نابودیست تنها در سال ۲۰۲۳ مبلغ قابل توجه ۳۸۲ میلیون دلار برای توسعه آن هزینه شده است. DappRadar در این گزارش خاطرنشان کرد:

در حالی که فعالیت‌های تجارت زمین کاهش قابل توجهی داشته اما نکته مهم این است که علاقه کلی به متاورس و برنامه‌های غیرمتمرکز دنیای مجازی همچنان ادامه دارد.

در مقایسه با سال گذشته، طی ۲۰۲۳ ما شاهد تغییر در الگوهای سرمایه‌گذاری در فضای بازی‌های بلاکچینی هستیم. در حالی که سهام‌داران همچنان به پتانسیل بازی‌های بلاکچینی توجه دارند و به آن پول تزریق می‌کنند اما به‌طور کلی سرمایه‌گذاری‌های سال جاری تا به امروز نسبت به سال ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی کمتر بوده است.

اخبار مرتبط: ۱۰ رمزارز حوزه حریم خصوصی که زیر ۱ دلار ارزش دارند

تحلیل DappRadar نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۲۳ تنها معادل ۳۰٪  از وجوه جمع‌آوری شده در سال گذشته است. برای درک این موضوع، سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به تنهایی توانست۱.۲  میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای بازی‌های بلاک‌چین جذب کند. این مبلغ تقریباً دو برابر سرمایه‌گذاری های سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ است و نشان‌دهنده انقباض قابل توجهی در حوزه سرمایه‌گذاری است.

اخبار مرتبط: پلتفرم OpenSea Studio برای کمک به سازندگان پروژه‌هایNFT رونمایی شد

به تازگی سرمایه‌گذار Take-Two Interactive Software وارد بازی‌های بلاک‌چینی شد. ورود این ناشر برجسته بازی‌های ویدیویی که مسئولیت سری معروف “Grand Theft Auto” را بر عهده دارد، در بخش  بازی های بلاکچینی، نشانه دیگری از پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال است. 

شرکت Take-Two بازی Sugartown را معرفی کرده که بر روی پلتفرم اتریوم توسعه یافته است. همانطور که توسط Bitcoinist گزارش شده است، این ابتکار توسط Take-Two به عنوان یک تایید قابل توجه بر پتانسیل بلاکچین در بازی  تلقی می شود، بخشی که انتظار می‌رود کریپتو را به سمت پذیرش گسترده سوق خواهد داد.

منبع: bitcoinist.com

فهیمه قائمی

مهندسی صنایع خوندم اما عاشق کامیپوترم. از سال ۲۰۲۱ با دنیای رمزارزها آشنا شدم و این آغازی برای سفر هیجان‌انگیز من در این حوزه بود. علاقه من به رمزارزها فقط مربوط به سرمایه‌گذاری نیست و مشتاقم نحوه عملکرد این فناوری‌های نوظهور را درک کنم چرا که معتقدم رمزارزها پتانسیل متحول کردن بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را در آینده دارند.
پست های مرتبط

بیت‌کوین به بالای ۶۸،۰۰۰ دلار رسید؛ سخنرانی ترامپ شروع شد

دونالد ترامپ هم‌اکنون در کنفرانس بیت‌کوین در نشویل درحال سخنرانی است، که…

۶ مرداد ۱۴۰۳

بعد از اتریوم نوبت ETF سولانا است؟

فرانکلین تمپلتون در پی موفقیت ETF اتریوم خود، در نظر دارد ETF…

۴ مرداد ۱۴۰۳

گام بزرگ بیت‌کوین برای تبدیل به پلتفرمی برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

بیت‌کوین او اس (BitcoinOS) موفق شد اولین اثبات دانش صفر (ZK) را…

۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید