صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : در شرایط کنونی بازار بیت‌کوین بخریم یا اتریوم؟

در شرایط کنونی بازار بیت‌کوین بخریم یا اتریوم؟

بازار رمزارزها شاهد افت قیمت هر دو ارز مهم بیت‌کوین و اتریوم بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین، عملکرد بهتری در آینده داشته باشد. در ادامه این خبر، دلایل این ادعا را بررسی می‌کنیم.

عوامل برتری اتریوم:

  • محافظت در برابر فروش‌های احتمالی مرتبط با Mt. Gox:

دارندگان بیت‌کوین نگران عرضه مجدد بیت‌کوین‌های حاصل از تسویه حساب‌های این صرافی ورشکسته هستند. این در حالی‌ست که اتریوم از این نگرانی در امان است و ثبات بیشتری را برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان می‌آورد.

  • اعتماد بالای سرمایه‌گذاران آلمانی:

برخلاف بیت‌کوین که با فشار فروش روبروست، سرمایه‌گذاران آلمانی تمایل بیشتری به نگهداری دارایی‌های اتریومی خود نشان می‌دهند. این رفتار نشان‌دهنده اعتماد و ثبات بالاتر در بازار اتریوم است.

  • کاهش فشار فروش ماینرها:

با روی آوردن اتریوم به مدل اثبات سهام، فشار فروش ماینرها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. برخلاف بیت‌کوین که ماینرها برای تأمین هزینه‌های خود بخشی از دارایی‌هایشان را به طور مرتب می‌فروشند، اتریوم با این فشار فروش مداوم مواجه نیست و این موضوع به حفظ قیمت آن کمک می‌کند.

  • صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) آتی:

جامعه رمزارزها نسبت به راه‌اندازی احتمالی یک صندوق ETF برای اتریوم هیجان‌زده هستند. همانطور که راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت‌کوین تأثیر مثبتی بر عملکرد بازار آن داشته است، انتظار می‌رود یک ETF برای اتریوم نیز با جذب سرمایه‌گذاران نهادی بیشتر، تقاضا را بالا ببرد و به طور بالقوه باعث افزایش ارزش اتریوم شود.

  • کاهش شدید عرضه آتی اتریوم:

تحلیلگران بر این باورند که کاهش عرضه بالقوه اتریوم از بیت‌کوین چشمگیرتر است. با کاهش تعداد اتریوم‌های استخراج‌شده جدید و افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی، عرضه اتریوم در صرافی‌ها در حال کاهش است. در صورت افزایش تقاضا، این کاهش عرضه می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت شود.

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

محمدمهدی کشاورز

پست های مرتبط

خروج مجدد سرمایه از ETFهای بیت‌کوین و اتریوم

در روز چهارشنبه، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) با خروج…

۲۲ شهریور ۱۴۰۳

پروتکل وگا پس از رأی‌گیری اعضای جامعه بلاک‌چین لایه 1 خود را تعطیل می‌کند

اعضای جامعه پروتکل وگا، یک بلاک‌چین لایه 1 متمرکز بر معاملات مشتقات،…

۲۲ شهریور ۱۴۰۳

استانداردهای فنی استیبل‌کوین اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۴ منتشر می‌شود

کمیسیون اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۴ استانداردهای فنی استیبل‌کوین را منتشر خواهد…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید