صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : درخواست 30 بیت‌کوین هکرها، برای عدم انتشار اطلاعاتی که دزدیده‌اند

درخواست 30 بیت‌کوین هکرها، برای عدم انتشار اطلاعاتی که دزدیده‌اند

hacker

گروهی از هکرها به به پایگاه داده ابری یک شرکت تحلیل اطلاعات آموزشی حمله کرده و اطلاعات حساس میلیون‌ها دانش‌آموز آمریکایی را به سرقت برده‌اند. این گروه که با نام Sp1d3r شناخته می‌شود. مبلغ ۳۰ بیت کوین (حدود ۲ میلیون دلار) برای عدم انتشار اطلاعات دزدیده شده درخواست کرده‌اند. هکرها ادعا میکنند اطلاعات دانش آموزان از مهدکودک تا پایه ۱۲ و همچنین والدین آنها را به سرقت برده اند. این اطلاعات شامل نام، آدرس، اطلاعات مالی، سوابق انضباطی، نمرات و اطلاعات پزشکی دانش آموزان و همچنین اطلاعات ورود آنلاین والدین آنها می شود.

 این گروه هکری همچنین به تازگی به بانک سانتاندر (با بیش از ۳۰ میلیون مشتری در اسپانیا، شیلی و اروگوئه) حمله کرده و درخواست باج مشابهی داشته اند. تحقیقات نشان میدهد که این گروه هکری احتمالا با گروه دیگری به نام “Scattered Spider” همکاری کرده است. همچنین به نظر می رسد رهبر این گروه که در اسپانیا دستگیر شده، فردی ۲۲ ساله از انگلستان بوده که تاکنون با سرقت و فروش اطلاعات حساس، حدود ۴۰۰ بیت کوین (معادل ۲۷ میلیون دلار) به دست آورده است.

اخبار مرتبط: احتمال ریزش سولانا به زیر ۱۰۰ دلار

منبع: bitcoinist.com

فهیمه قائمی

مهندسی صنایع خوندم اما عاشق کامیپوترم. از سال ۲۰۲۱ با دنیای رمزارزها آشنا شدم و این آغازی برای سفر هیجان‌انگیز من در این حوزه بود. علاقه من به رمزارزها فقط مربوط به سرمایه‌گذاری نیست و مشتاقم نحوه عملکرد این فناوری‌های نوظهور را درک کنم چرا که معتقدم رمزارزها پتانسیل متحول کردن بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را در آینده دارند.
پست های مرتبط

ارتقای پکترا در شبکه اتریوم ممکن است به دو بخش تقسیم شود و توسعه‌دهندگان به تاریخ فوریه چشم دارند

توسعه‌دهندگان اتریوم در حال بررسی تقسیم ارتقای مورد انتظار پکترا به دو…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

بازار دارایی‌های توکنیزه شده به ۱۲ میلیارد دلار رسید: چه عواملی باعث این رشد شده است؟

این توسعه عمدتاً ناشی از بخش‌های کلیدی مانند اوراق خزانه‌داری ایالات متحده،…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

همزمان با صعود بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار، ETFهایش شاهد ورود 263 میلیون دلاری بودند

صندوق‌های قابل معامله در بورس‌ (ETF) بیت‌کوین روز جمعه شاهد ورود صدها…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید