صفحه اصلی > اخبار و اخبار داخلی : گزارش سال 2023 صرافی رمزارز نوبیتکس

گزارش سال 2023 صرافی رمزارز نوبیتکس

پلتفرم تبادل رمزارز نوبیتکس گزارش سال ۲۰۲۳ خود را با عنوان «داستان نوآوری و فراگیری» منتشر کرد. گزارش منتشر شده ابعاد مختلف بازار و کاربران را بررسی کرده و آمار جذابی را ارائه داده است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

افزایش سهم بازار

در سال ۲۰۲۳ حجم بازار کریپتو کارنسی‌ها در جهان، ۱.۶۸ تریلیون دلار بود و در حال حاضر نیز به ۲.۴۳ تریلیون دلار رسیده است. بر اساس گزارش منتشر شده نوبیتکس تعداد بازارهای تتری و ریالی این پلتفرم تا پایان ۲۰۲۳ تعداد با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است. همچنین تعداد کل سفارش‌های منجر به معامله بیش از ۶۸ میلیون عنوان شده است.

رشد چشمگیر کاربران

در ایران حدود ۱۵ میلیون نفر در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. طبق آمار دریافت شده از پلتفرم تعداد کل کاربران نوبیتکس در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است یعنی در سال ۲۰۲۳ تعداد یک میلیون و 390 هزار کاربر جدید عضو این صرافی شده‌اند.

توزیع سنی کاربران نوبیتکس

 

در سه سال گذشته حضور گروه‌های سنی مختلف متوازن‌تر شده است و متوسط گروه سنی ثبت شده افراد ۳۱ تا ۴۰ ساله هستند. همچنین سرعت رشد جذب کاربران جدید زن به ۵۰ ٪ رسید. سهم زنان از معاملات نوبیتکس نیز در مقایسه با سال گذشته ۴٪ رشد داشته است. کاربران این پلتفرم موفق شده‌اند از طریق معاملات تعهدی ۷۰ میلیارد توان سود کسب کنند. 

سرمایه‌گذاری در رمزارزها و فین‌تک

نوبیتکس بر اساس مسئولیت اجتماعی خود،  حمایت از صنعت  رمزارز، بلاکچین و فین‌تک را آغاز کرده است. نوبیتکس در سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۵ میلیارد تومان در حوزه رمزارزها و فین‌تک سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه بر این از سازمان‌های مردم نهاد نیز حمایت کرده و اقدامات لازم جهت مقابله با کلاهبرداری و فیشینگ را با تیم امنیت سایبری به خوبی پیش برده است.

محصولات جدید نوبیتکس در سال ۲۰۲۳

نوبیتکس در سال ۲۰۲۳ محصولاتی مانند معاملات تعهدی، استخر مشارکت، احراز هویت هوشمند و… را به بازار ارائه کرد. همچنین سود کاربران از معاملات تعهدی در سال ۲۰۲۳ برابر با ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

محصولات نوبیتکس

سرمایه انسانی

تعداد پرسنل نوبیتکس در سال ۲۰۲۳ به ۳۱۴ نفر رسیده است. طبق این گزارش، شاخص NPS (ترویج‌دهندگی) نوبیتکس در سال ۲۰۲۳، ۴۳ درصد بوده که حدود ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

توزیع جغرافیایی دارایی رمزارز در مقایسه با سپرده‌های بانکی

طبق گزارشی که نوبیتکس در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است. تهرانی‌ها بیش از نصف سپرده‌های بانکی کشور را در اختیار دارند، اما در مورد دارایی رمزارزی سهم تهرانی‌ها حدود یک سوم کل دارایی  رمزارزی کشور است. اهالی استان خراسان رضوی اگرچه از نظر مجموع سپرده‌های بانکی در رتبه سوم کشور هستند، اما از نظر دارایی رمزارزی بالاتر از اصفهانی‌ها در رتبه دوم ایستاده‌اند.

فراگیری-نوبیتکس-در-ایران

اهداف و چالش‌ها

نوبیتکس اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یکی از سه شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات مالی بلاکچین‌محور در سطح خاورمیانه تبدیل شود. نوبیتکس همچنین در قسمت پایانی گزارش خود به مواردی از تنظیم‌گری حوزه رمزارزها در ایران و جهان اشاره کرده و راهکارهایی را برای توسعه حوزه رمزارزها ارائه داده است. نوبیتکس با مقایسه رگولاتوری توسعه‌محور برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه و رگولاتوری در ایران، در گزارش سال خود پیشنهادهایی برای رگولاتوری سعنت رمزارز با هدف توسعه اقتصادی در ایران ارائه کرده است.

مهرسا توتونی

پست های مرتبط

نات‌کوین لیست شد!

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار، نات‌کوین در تاریخ ۲۷ اردیبهشت، ساعت ۱۵:۳۰…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نسبت اتریوم به بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود از آوریل 2021 رسید

ارزش اتریوم (ETH) نسبت به بیتکوین (BTC) در حال کاهش بوده و…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

Shiba Inu حامی بزرگترین رویداد وب 3 کانادا خواهد شد

 ارز دیجیتال محبوب شیبا اینو  به عنوان اسپانسر کنفرانس بلاکچین فیوچریست کانادا(…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید