صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : سیستم‌های استخراج بیت‌کوین شرکت Riot در سال ۲۰۲۳

سیستم‌های استخراج بیت‌کوین شرکت Riot در سال ۲۰۲۳

براساس گزارش مالی جدیدترین خود، شرکت Riot Platforms، یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیتکوین و میزبانی مرکز داده در جهان، در سال ۲۰۲۳ رکوردی بی‌سابقه از نظر درآمد تولید کرد.

تجزیه و تحلیل گزارش مالی Riot در سال ۲۰۲۳

بر اساس گزارش سالانه خود، شرکت Riot Platforms در سال گذشته یک رکورد بی‌سابقه با کل درآمد 280.7 میلیون دلار ثبت کرده است. این عدد نشان دهنده یک افزایش 8 درصدی نسبت به درآمد 259.2 میلیون دلاری در سال 2022 است.

با تجزیه و تحلیل داده‌ها، Riot اعلام کرد که درآمد استخراج بیتکوین، معادل 189 میلیون دلار (حدود 67 درصد) از کل درآمد را تشکیل می‌دهد. در مقایسه با 150 میلیون دلار سال 2022، درآمد استخراج در سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش، افزایش درآمد استخراج بیتکوین به دلیل افزایش تولید بیتکوین شرکت و افزایش قیمت بیتکوین اتفاق افتاده است. در سال ۲۰۲۳، Riot Platforms 6,626 بیتکوین استخراج کرده است که نسبت به ۵,۵۵۴ سکه تولید شده در همان دوره ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۲، یعنی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

در عین حال، شرکت ارزش قابل توجهی در سایر بخش‌های فعالیت‌های خود ایجاد کرده است، از جمله ۶۴.۳ میلیون دلار در مهندسی، ۲۷.۳ میلیون دلار از میزبانی مرکز داده و ۰.۱ میلیون دلار از سایر خدمات.

بازیکن BitStarz برنده‌ای به مبلغ ۲،۴۵۹،۱۲۴ دلار ثبت کرد! آیا شما می‌توانید بزرگترین برنده بعدی باشید؟

به طور جالب، درآمد رکوردی شرکت Riot کافی نبود تا هزینه‌های بالاتر در سال ۲۰۲۳ را که شامل ظرفیت استخراج، نیروی کار و هزینه‌های برق شرکت بود، تراز کند. به همین دلیل، شرکت در سال گذشته تلفات خالصی به مبلغ ۴۹.۵ میلیون دلار را ثبت کرد.

با این حال، ارزش ذکر دارد که تلفات خالص شرکت Riot در سال ۲۰۲۳ به طرز قابل توجهی کاهش یافته و از ۵۰۹.۶ میلیون دلار عظیم قبلی کاهش یافته است.

جیسون لس، مدیرعامل Riot Platforms، در یک بیانیه واکنش نشان داد:

با افتخار نتایج سال ۲۰۲۳ را برای Riot اعلام می‌کنم که به عنوان یکی از ماینرهای بیتکوین عمودی یکپارچه، سالی دیگر از توسعه‌ی پیشرو Riot را به عنوان یک ماینر بیتکوین برجسته را تجربه کرد. ما در سال ۲۰۲۳ نتایج بی‌سابقه‌ای را به دست آوردیم، با تولید بیتکوین ۶,۶۲۶ سکه، کسب درآمد کلی به میزان ۲۸۱ میلیون دلار و کسب ۷۱ میلیون دلار اعتبار برق از استراتژی منحصر به فرد برق ما.

چگونگی آماده‌سازی Riot برای تقسیم نصفی بیتکوین

در کمتر از دو ماه تا وقوع رویداد تقسیم نصفی بیتکوین، گفتگوها درباره صنعت استخراج بیتکوین و نحوه آماده‌سازی ماینرها برای این رویداد مهم در حال گردش هستند. انتظار می‌رود که رویداد تقسیم نصفی باعث کاهش نصف پاداش ماینرها و به تبع آن، درآمدهای آن‌ها شود.

در گزارش جدید، Riot افزایش 28 درصدی در ظرفیت نرخ هش در سال قبل را اعلام کرد و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ به میزان ۱۲.۴ EH/s رکوردی را کسب کرده است. به طور جالب، شرکت استخراج بیتکوین نیز قصد دارد که ظرفیت خود را در طول سال ۲۰۲۴ بهبود بخشد.

جیسون لس درباره برنامه‌های شرکت گفت:

به عنوان یکی از ماینرهای بیتکوین عمودی یکپارچه، ترکیب توسعه امکانات Corsicana ما با تامین تجهیزات ماینر پیشرو از MicroBT و صفحه مالی قوی ما، به Riot مسیری امن و قابل رویت در صنعت ما برای دستیابی به برنامه‌های رشدمان را می‌دهد. هدف‌های ما این است که تا پایان سال ۲۰۲۴ به ظرفیت کلی نرخ هش ۲۸ EH/s برسیم، تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۳۸ EH/s برسیم و در نهایت به ۱۰۰ EH/s و بیشتر.

برای روشن‌تر شدن، نرخ هش به اندازه‌گیری قدرت محاسباتی کلی است که برای استخراج و پردازش تراکنش‌ها در شبکه بیتکوین استفاده می‌شود.

مهرسا توتونی

پست های مرتبط

بعد از اتریوم نوبت ETF سولانا است؟

فرانکلین تمپلتون در پی موفقیت ETF اتریوم خود، در نظر دارد ETF…

۴ مرداد ۱۴۰۳

گام بزرگ بیت‌کوین برای تبدیل به پلتفرمی برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

بیت‌کوین او اس (BitcoinOS) موفق شد اولین اثبات دانش صفر (ZK) را…

۴ مرداد ۱۴۰۳

ETFهای اتریوم پس از استقبال اولیه، با خروج سرمایه ۱۳۳ میلیون دلاری مواجه شدند

صندوق قابل معامله در بورس ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده که…

۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید