صفحه اصلی > اخبار : ترامپ، نیم میلیون دلار اتریوم هولد کرده است

ترامپ، نیم میلیون دلار اتریوم هولد کرده است

ترامپ نیم میلیون دلار هولد کرده است

براساس یک فرم مالی که به تازگی افشا و به آژانس اخلاق فدرال ارسال شده، رییس‌جمهور پیشین آمریکا ارز دیجیتال ذخیره کرده است. طبق این سند مالی، دونالد ترامپ، نیم میلیون دلار روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است. فایلی که به دفتر اخلاق فدرال ارسال شده، شامل فهرستی از دارایی‌ها و دیگر منابع درآمدی ترامپ می‌شود. در این سند به یک کیف پول ارز دیجیتال با ارزشی بین ۲۵۰ هزار دلار و ۵۰۰ هزار دلار اشاره شده است. این کیف پول اتریوم، ظاهراً مربوط به توکن‌های غیرقابل معاوضه‌‌ای(NFT) می‌شود که بخشی از کمپین تبلیغاتی ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ است. 

این توکن‌های غیرقابل تعویض، مجموعه‌ای از کارت‌های طراحی‌شده ترامپ در قالب‌هایی چون کابوی، ابرقهرمان و فضانورد هستند که در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) ارزش هر کدامشان معادل ۹۹ دلار بود.

فروش این توکن‌ها در چند ماه ابتدایی کمپین ترامپ افزایش یافت و وقتی ترامپ در اپریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) نمونه‌های جدیدی از این توکن‌ها را عرضه کرد، ارزش نسخه اولیه آن کاهش یافت.

 

ترامپ یکی از منتقدان سرسخت ارزهای دیجیتال بود و در دوره ریاست‌جمهوری‌اش تنها یک بار درباره رمزارزها توییت زده‌بود. او در ماه جولای ۲۰۱۹ با انتشار توییتی نوشته بود که از علاقه‌مندان بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های رمزنگاری‌شده نیست. مدیر سابق ارتباطات ترامپ در کاخ سفید درباره توییت ترامپ اظهار نظر کرده بود که آن توییت که حالا حذف شده را ظاهراً خود ترامپ ننوشته است.

ترامپ پس از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ به فاکس‌ بیزینس گفته بود که اولین ارز دیجیتال که سهم زیادی در معاملات رمزارزی دارد، چیزی جز کلاهبرداری نیست و او ارزهای رایج (فیات) را به آن ترجیح می‌دهد. رییس‌جمهور سابق آمریکا به استورت وارنی، خبرنگار فاکس گفته بود: «دوستش ندارم چون این ارز با دلار رقابت می‌کند. من می‌خواهم دلار ارزی جهانی شود. به همین‌خاطر همیشه این را می‌گویم.»
با وجود تمام انتقاداتی که ترامپ از بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها داشته، حالا سندی فاش شده که ادعا می‌کند رییس‌جمهور سابق آمریکا، ۵۰۰ هزار دلار روی اتریوم سرمایه‌گذاری کرده است.

پروانه حسین‌زاده

پست های مرتبط

تلگرام با ارائه قابلیت جدید «ستاره‌دهی» به حمایت از تولیدکنندگان محتوا می‌پردازد

تلگرام همزمان با جشن یازدهمین سال فعالیت خود، ابزار جدیدی تحت عنوان…

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

توزیع ۸۶ میلیون توکن EIGEN در فصل دوم استیک‌دراپ EigenLayer

پلتفرم ری‌استیکینگ EigenLayer اعلام کرده است که در فصل دوم ایردراپ خود،…

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

موافقت SEC با تعویق پرداخت جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری ریپل

وکلای شرکت ریپل از دادگاه درخواست کردند اجرای حکم پرداخت ۱۲۵ میلیون…

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید