صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : بازگشت بیت‌کوین به بالای ۶۶ هزار دلار همزمان با ورود ۴۲۰ میلیون دلاری به ETFها

بازگشت بیت‌کوین به بالای ۶۶ هزار دلار همزمان با ورود ۴۲۰ میلیون دلاری به ETFها

بازگشت سرمایه به ETFهای بیت‌کوین و عبور قیمت از ۶۶ هزار دلار با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران همراه شد.

بر اساس داده‌های Farside Investors، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین روز سه‌شنبه شاهد ورود خالص ۴۲۲ میلیون دلاری سرمایه بودند. این هشتمین روز متوالی است که این صندوق‌ها با جریان مثبت نقدینگی مواجه‌اند.

با وجود افت مقطعی، کل ورودی خالص این صندوق‌ها از ابتدای سال تاکنون، به ۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

بزرگترین خریدار این جریان صعودی، صندوق IBIT متعلق به بلک‌راک است که با خرید۲۶۰ میلیون دلار در روز سه‌شنبه، در صدر جدول قرار گرفت. IBIT با بیش از ۲۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) تا تاریخ ۱۶ جولای، همچنان عنوان بزرگترین صندوق ETF بیت‌کوین را یدک می‌کشد.

صندوق FBTC متعلق به فیدلیتی نیز شاهد ورود ۶۱ میلیون دلاری سرمایه بود و ARKB متعلق به ARK Invest نزدیک به ۳۰ میلیون دلار جذب کرد. صندوق‌های دیگر مانند BITB متعلق به Bitwise و HODL متعلق به VanEck و BTCO متعلق به Invesco و EZBC متعلق به Franklin Templeton و BRRR متعلق به Valkyrie نیز شاهد افزایش دارایی بودند.

اریک بالچوناس، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله در بلومبرگ، معتقد است که ETFهای بیت‌کوین، طی شش ماه گذشته با وجود نوسانات مقطعی، رشدی چشمگیر داشته‌اند و از انتظارات کارشناسان فراتر رفته‌اند.

این صندوق‌ها پس از ۱۹ روز جریان ورودی متوالی، در اوایل ماه گذشته روند صعودی خود را متوقف کرده و حتی تا پایان ماه با خروج سرمایه مواجه شدند. با این حال، به گفته بالچوناس، این صندوق‌ها تنها یک عقب‌نشینی برای برداشتن دو گام به جلو داشته‌اند. افزایش‌های اخیر، مجموع خالص سرمایه‌گذاری در ETFهای بیت‌کوین را از ابتدای سال تاکنون به ۱۶ میلیارد دلار رسانده است.

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر همسو با عملکرد قوی ETFهای بیت‌کوین حرکت کرده است. این رالی همچنین نگرانی‌های اخیر درباره بازپرداخت‌های صرافی Mt. Gox را برطرف می‌کند.

داده‌های TradingView نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین پس از سقوط به زیر ۶۴ هزار دلار در پی تحرکات بیت‌کوین‌های صرافی Mt. Gox، روز سه‌شنبه به طور خلاصه از مرز ۶۶ هزار دلار عبور کرد. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمتی حدود ۶۴،۹۰۰ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با هفته گذشته، ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است.

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

محمدمهدی کشاورز

پست های مرتبط

ETF آتی اتریوم توسط VanEck تعطیل شد

VanEck پس از بررسی‌های دقیق تصمیم گرفته است صندوق “Ethereum Strategy ETF”…

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شاخص ترس و طمع به منطقه ترس شدید سقوط کرد، آیا کف بازار نزدیک است؟

ریزش اخیر بیت‌کوین و سایر رمزارزها منجر به افت شدید قیمت‌ها شده…

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

برگزاری اولین دورهمی خصوصی “دیفایرگپ” با حضور متخصصین مارکتینگ و روابط عمومی حوزه رمزارزها

سه‌شنبه هفته گذشته در تاریخ ۶ شهریور، اولین دورهمی خصوصی “دیفایرگپ” با…

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید