صفحه اصلی > اخبار خارجی و اخبار : رونمایی ایلان ماسک از خودروهای خودران Cybercab و Cybervan؛ کاهش قیمت سهام تسلا و افزایش سهام اوبر

رونمایی ایلان ماسک از خودروهای خودران Cybercab و Cybervan؛ کاهش قیمت سهام تسلا و افزایش سهام اوبر

ایلان ماسک در یک رویداد جدید از دو خودرو به نام‌های “Cybercab” و “Cybervan” رونمایی کرد. این خودروها بدون نیاز به راننده طراحی شده‌اند، اما تسلا هنوز پیشرفت خاصی در فناوری خودران نشان نداده است. پس از این رونمایی، قیمت سهام تسلا حدود ۸ درصد کاهش یافت و سهام اوبر حدود ۹ درصد افزایش پیدا کرد.

Cybercab قیمت زیر ۳۰,۰۰۰ دلار دارد و قرار است در دو سال آینده عرضه شود. هدف از این خودرو، ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل ایمن‌تر و کاهش ترافیک است. Cybervan نیز نوعی خودرو برای حمل مسافر با ظرفیت ۲۰ نفر است، اما زمان عرضه آن مشخص نشده است. ماسک همچنین خبر داد که تسلا در حال کار بر روی نرم‌افزار “Full Self Driving” است که ممکن است در سال ۲۰۲۵ در ایالت‌های تگزاس و کالیفرنیا به کار گرفته شود، اما هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده است.

در این رویداد، روبات‌هایی به نام “Optimus” نیز به نمایش درآمدند، اما تسلا توضیح خاصی درباره پیشرفت‌های خود در این زمینه نداد. ماسک گفت که این روبات‌ها می‌توانند در زندگی روزمره به عنوان “دوست” عمل کنند.

منبع:Cointelegraph.com

عاطفه رشیدی

پست های مرتبط

مومنت اسپرت: انقلابی در هواداری دیجیتال با تکیه بر بلاکچین

با گسترش تکنولوژی بلاکچین در حوزه‌های مختلف، دنیای ورزش نیز از این…

افزایش کمک‌های رمزارزی به کمپین دونالد ترامپ به ۷.۵ میلیون دلار رسید

کمیته اقدام سیاسی که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل حمایت از رمزارزها

شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید