صفحه اصلی > اخبار خارجی و اخبار : دفاع سایبری HSI: توقیف ۲ میلیارد دلار رمزارز و پیشگیری از ۵۰۰ حمله سایبری

دفاع سایبری HSI: توقیف ۲ میلیارد دلار رمزارز و پیشگیری از ۵۰۰ حمله سایبری

آژانس HSI (تحقیقات امنیت داخلی) که زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی آمریکا است، نقش مهمی در دفاع از زیرساخت‌های سایبری ایفا می‌کند. این آژانس از سال ۲۰۲۱ تاکنون توانسته بیش از ۵۰۰ حمله سایبری را شناسایی و متوقف کند و حدود ۲ میلیارد دلار رمزارز مرتبط با این حملات را توقیف نماید.

نحوه فعالیت HSI بسیار پیشگیرانه است؛ به این معنی که آن‌ها به جای واکنش پس از حمله، با تحلیل ترافیک اینترنتی و شناسایی ضعف‌های نرم‌افزاری، مانع از وقوع حملات سایبری می‌شوند. یکی از برنامه‌های کلیدی این سازمان به نام “Global Target” (مرکز جرایم سایبری HSI) است که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به شناسایی تهدیدات سایبری پیش از تبدیل‌شدن آن‌ها به حملات مخرب کمک می‌کند. این سازمان نه تنها به شناسایی تهدیدات، بلکه به انتقال اطلاعات مهم به دیگر سازمان‌ها و نهادها در سطح فدرال، ایالتی و محلی نیز می‌پردازد.

HSI علاوه بر جلوگیری از حملات سایبری، توانسته تا کنون حدود ۴.۳ میلیارد دلار رمزارز مرتبط با حملات سایبری و جرایم باج‌گیری را توقیف کند. در سال ۲۰۲۳، از این مقدار حدود ۱۸۰ میلیون دلار بازپس‌گیری شده است.

این سازمان در کنار دیگر نهادهای امنیتی آمریکا، از جمله پلیس محلی و همکاران فدرال، برای کاهش خطرات سایبری تلاش می‌کند و به خصوص روی صنایع حساس مانند بیمارستان‌های دولتی و شرکت‌های کوچک متمرکز است که اغلب اهداف حملات سایبری قرار می‌گیرند.

منبع: coinpedia.org

عاطفه رشیدی

پست های مرتبط

سیگنال خرید برای بیت‌کوین؟ خرید ۴,۳۲۳ بیت‌کوین توسط بلک‌راک

بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، بلک‌راک، بار دیگر در صنعت رمزارزها گام…

۲۶ مهر ۱۴۰۳

پیشتازی ترامپ در Polymarket با ۱۷ درصد جلوتر از هریس

در بازار پیش‌بینی غیرمتمرکز Polymarket تا تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴، دونالد ترامپ…

۲۶ مهر ۱۴۰۳

حتمال افزایش قیمت بیت‌کوین تا ۱۰۰ هزار دلار پس از هاوینگ

تحلیل‌گر معروف، رکت کپیتال، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین پس از…

۲۶ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید