صفحه اصلی > اخبار خارجی و اخبار : رشد ۱۳ درصدی سهام متاپلانِت با خرید ۱۰۸ بیت‌کوین دیگر!

رشد ۱۳ درصدی سهام متاپلانِت با خرید ۱۰۸ بیت‌کوین دیگر!

شرکت ژاپنی متاپلانِت (Metaplanet Inc.) که در زمینه مدیریت دارایی و عملیات هتلداری فعالیت می‌کند، اخیراً اعلام کرد که تعداد ۱۰۸.۷۸۶ بیت‌کوین دیگر به دارایی‌های خود اضافه کرده است. ارزش این خرید حدود ۶.۷ میلیون دلار با میانگین قیمت ۶۱.۹ هزار دلار برای هر بیت‌کوین برآورد شده است. با این خرید جدید، متاپلانِت اکنون مجموعاً ۶۳۹.۵۰۳ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۴۰.۵ میلیون دلار در اختیار دارد.

سایمون گروفیچ، مدیرعامل این شرکت ۲۵ ساله، اعلام کرده است که متاپلانِت در حال همکاری با شرکت‌های دیگر برای اطمینان از اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی بیت‌کوین در بلندمدت است. به عنوان نمونه، این شرکت با استارت‌آپ هوسکی (Hoseki)، که به سرمایه‌گذاران امکان ارائه مدارک اثبات دارایی را می‌دهد، همکاری داشته است.

استراتژی بیت‌کوین و تأثیر آن بر بازار سهام متاپلانِت

اتخاذ استراتژی بیت‌کوین توسط متاپلانِت تأثیر چشمگیری بر بازار سهام این شرکت داشته است. طبق آخرین داده‌های بازار، ارزش سهام متاپلانِت در سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ درصد رشد کرده است. همچنین، پس از اعلام خرید جدید بیت‌کوین، قیمت سهام این شرکت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت و به حدود ۱,۰۴۲ ین رسید. با این رشد، ارزش بازار متاپلانِت به بیش از ۱۰۷ میلیون دلار رسیده است و با توجه به شرایط مساعد بازار بیت‌کوین، احتمال ادامه روند صعودی وجود دارد.

بیت‌کوین به عنوان یک دارایی جهانی شناخته می‌شود که با سرعت زیادی در حال دیجیتالی کردن بازار طلا است و در نتیجه از سایر دارایی ها پیشی گرفته است. برای نمونه،  ETF بیت‌کوین در ایالات متحده در چند ماه اخیر موفق به جمع‌آوری بیش از ۶۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت شده‌اند.

همان‌طور که پیش‌تر در گزارش‌های کوین‌پدیا (Coinpedia) آمده است، شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز به استراتژی بیت‌کوین خود پایبند بوده و در حال حاضر بیش از ۲۵۲,۲۲۰ بیت‌کوین در اختیار دارد که این مقدار بیش از ۱ درصد از کل عرضه بیت‌کوین را شامل می‌شود.

منبع: coinpedia.org

عاطفه رشیدی

پست های مرتبط

مومنت اسپرت: انقلابی در هواداری دیجیتال با تکیه بر بلاکچین

با گسترش تکنولوژی بلاکچین در حوزه‌های مختلف، دنیای ورزش نیز از این…

افزایش کمک‌های رمزارزی به کمپین دونالد ترامپ به ۷.۵ میلیون دلار رسید

کمیته اقدام سیاسی که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل حمایت از رمزارزها

شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید