صفحه اصلی > اخبار خارجی و اخبار :  حذف تتر توسط کوین‌بیس باعث شوک در بازار رمزارزها شد

 حذف تتر توسط کوین‌بیس باعث شوک در بازار رمزارزها شد

صرافی مشهور کوین‌بیس (Coinbase) اعلام کرده که تا پایان سال ۲۰۲۴، تمام استیبل‌کوین‌هایی که مجوز ندارند، از پلتفرم خود در اروپا حذف می‌کند. این خبر می‌تواند تاثیر بزرگی روی تتر (USDT)، بزرگترین استیبل‌کوین دنیا، بگذارد.

قوانین جدید اتحادیه اروپا

از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴، قوانین جدیدی در اتحادیه اروپا اجرایی می‌شود که به نام قوانین MiCA شناخته می‌شوند. طبق این قوانین، شرکت‌هایی که استیبل‌کوین تولید می‌کنند، باید در یکی از کشورهای اروپایی مجوز داشته باشند. صرافی‌ها و کسب‌وکارهای رمزارزی هم باید از این قوانین پیروی کنند.

تعهد کوین‌بیس به رعایت قوانین

کوین‌بیس گفته که برای رعایت این قوانین، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ استیبل‌کوین‌هایی که مطابق با قوانین نیستند را از دسترس کاربران در اروپا خارج کند. این تصمیم برای افزایش امنیت و شفافیت در بازار رمزارزها گرفته شده است.

مشکلات برای تتر

تتر (USDT) با ارزش بازار ۱۲۰ میلیارد دلار، در خطر است چون هنوز مجوز لازم برای فعالیت در اروپا را ندارد. سایر صرافی‌ها مانند OKX و Bitstamp هم دسترسی به توکن‌های تتر را محدود کرده‌اند.

برخی شرکت‌ها مانند Robinhood و Revolut در حال بررسی ایجاد استیبل‌کوین‌های خودشان هستند تا با تتر رقابت کنند و با قوانین جدید سازگار شوند.

کوین‌بیس قصد دارد در ماه آینده به کاربرانش کمک کند که استیبل‌کوین‌های بدون مجوز را به استیبل‌کوین‌های مجاز مانند USDC تبدیل کنند تا به راحتی از قوانین جدید پیروی کنند.

منبع: coinpedia.org

عاطفه رشیدی

پست های مرتبط

مومنت اسپرت: انقلابی در هواداری دیجیتال با تکیه بر بلاکچین

با گسترش تکنولوژی بلاکچین در حوزه‌های مختلف، دنیای ورزش نیز از این…

افزایش کمک‌های رمزارزی به کمپین دونالد ترامپ به ۷.۵ میلیون دلار رسید

کمیته اقدام سیاسی که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل حمایت از رمزارزها

شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید