صفحه اصلی > تحلیل‌ها و تحلیل تکنیکال : قیمت بیت‌کوین در شرایط بحرانی: آیا روند صعودی به تعویق افتاده است؟

قیمت بیت‌کوین در شرایط بحرانی: آیا روند صعودی به تعویق افتاده است؟

قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۱,۰۰۰ دلار سقوط کرد و طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار نقدینگی را از بین برد. این افت در بازارهای سهام ایالات متحده نیز دیده می‌شود که به نظر می‌رسد نتیجه تنش‌های فزاینده بین ایران و اسرائیل باشد. علاوه بر این، تقریباً ۲۴۲ میلیون دلار از ETF بیت‌کوین و ۴۸ میلیون دلار از ETF اتریوم نیز تخلیه شد، که شوک بزرگی به بازارها وارد کرد.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین به سطوح حمایتی کلیدی نزدیک به محدوده میانی رسیده است، جایی که خریداران شروع به اعمال فشار کرده‌اند. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که قیمت بار دیگر به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار کاهش یابد، اما این شاخص‌ها نشان می‌دهند که ممکن است یک تغییر روند در راه باشد.

طبق نموداری که توسط یک تحلیلگر به نام ALI به اشتراک گذاشته شده است، تجمع نهنگ‌های بیت‌کوین به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این نهنگ‌ها طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۵۰,۰۰۰ بیت‌کوین خریداری کرده‌اند که ارزش آن بیش از ۳ میلیارد دلار است. همچنین، بخش عمده‌ای از این تجمع ممکن است مربوط به ETF‌ها باشد. این تجمع می‌تواند نشان دهد که نهنگ‌ها برای یک دوره صعودی آماده می‌شوند، اما موجودی OTC نشان می‌دهد که روند صعودی ممکن است به تأخیر بیفتد.

OTC (Over-the-Counter) توسط معامله‌گران با حجم بالا استفاده می‌شوند، معمولاً از ۵۰,۰۰۰ دلار شروع می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا معاملات بزرگ را بدون لغزش قیمت یا قرار گرفتن در معرض عموم انجام دهند. موجودی  OTC به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسیده است. این سطوح به بالای ۴۰۰ بیت‌کوین افزایش یافته و طی ۵ ماه گذشته دو برابر شده است که این میزان از ماه می ۲۰۲۲ بی‌سابقه بوده است.تا به الان افزایش موجودی OTC با کاهش قیمت بیت‌کوین همراه بوده است. این افزایش نشان‌دهنده احتمال بالای فروش بزرگ است که می‌تواند قیمت بیت‌کوین را کاهش دهد.

با این حال، در بلندمدت، قیمت بیت‌کوین در آستانه شکستن کانال نزولی است که ممکن است یک روند صعودی پارابولیک بالقوه را آغاز کند. این رویدادهای ژئوپلیتیکی معمولاً فرصت‌های ورود کوتاه‌مدت ایجاد می‌کنند، زیرا ممکن است افت قیمت طولانی‌مدت نباشد. بنابراین، شرکت‌کنندگان بازار باید در روزهای آینده به حرکت قیمت بیت‌کوین توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا ممکن است حرکات قیمتی جالبی رخ دهد.

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

منبع:coinpedia.org

عاطفه رشیدی

پست های مرتبط

تحلیل تکنیکال لایت‌کوین16 اکتبر

نمودار قیمت: در تحلیل‌های تکنیکال، نمودار قیمت لایت‌کوین نشان‌دهنده یک الگوی صعودی…

پیش‌بینی قیمت PEPE در اکتبر ۲۰۲۴

در حال حاضر، میم‌کوین PEPE به لطف بازگشت بازار رمزارزها، شاهد افزایش…

پیش‌بینی قیمت یونی‌سواپ در اکتبر ۲۰۲۴

در میان نوسانات افزایش‌یافته در بازار رمزارزها، قیمت ارز UNI در هفته…

دیدگاهتان را بنویسید