صفحه اصلی > اخبار خارجی و اخبار : سرقت ۲۳۰ میلیون دلار از WazirX: هکرها وجوه دزدیده‌شده را جابجا می‌کنند

سرقت ۲۳۰ میلیون دلار از WazirX: هکرها وجوه دزدیده‌شده را جابجا می‌کنند

هکری که در ماه ژوئیه امسال به صرافی WazirX حمله کرد، ۲۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کرد. حالا بیشتر این پول‌ها را جابجا کرده است. فقط ۶ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال باقی مانده است. این هکر از سرویسی به نام Tornado Cash استفاده کرده که به مخفی کردن آدرس‌ها کمک می‌کند. در ماه‌های اوت و سپتامبر بیشترین جابجایی‌ها انجام شده و آخرین انتقال هم ۳۷۹۲ اتریوم (حدود ۱۰ میلیون دلار) بوده که همین هفته ثبت شده است.

Tornado Cash:

این سرویس به طور قانونی کار می‌کند، اما مجرمان برای پنهان کردن پول‌های دزدی از آن استفاده می‌کنند. به خاطر همین، Tornado Cash در اخبار زیاد مطرح شده. یکی از توسعه‌دهندگان آن به نام Alexey Pertsev هم به جرم پولشویی به ۶۴ ماه زندان محکوم شده است. استفاده از این سرویس در هک WazirX باعث شده که نگرانی‌ها درباره‌ی نقش این سرویس در جرایم سایبری بیشتر شود.

آیا WazirX می‌تواند پول‌ها را پس بگیرد؟

هک WazirX، که ۴۵ درصد از پول‌های صرافی را سرقت کرد، برای این شرکت خیلی مشکل‌ساز شد. آن‌ها هنوز تلاش می‌کنند تا پول‌های دزدیده‌شده را پس بگیرند. این صرافی تلاش می‌کند در سنگاپور خودش را بازسازی کند، ولی هنوز مشخص نیست چقدر موفق خواهد بود.

یک یوتیوبر هندی به نام Aditya Singh گفته که WazirX اطلاعات درستی نداده و در واقع ۴۲ درصد از پول‌ها سرقت شده، نه ۴۵ درصد. این ماجرا باعث شده مردم بیشتر به این صرافی شک کنند.

منبع: coinpedia.com

عاطفه رشیدی

پست های مرتبط

مومنت اسپرت: انقلابی در هواداری دیجیتال با تکیه بر بلاکچین

با گسترش تکنولوژی بلاکچین در حوزه‌های مختلف، دنیای ورزش نیز از این…

افزایش کمک‌های رمزارزی به کمپین دونالد ترامپ به ۷.۵ میلیون دلار رسید

کمیته اقدام سیاسی که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل حمایت از رمزارزها

شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید