صفحه اصلی > اخبار خارجی و اخبار : آیا پلیس کره جنوبی موفق به کشف عملیات مواد مخدر با استفاده از رمزارز شد؟

آیا پلیس کره جنوبی موفق به کشف عملیات مواد مخدر با استفاده از رمزارز شد؟

پلیس کره جنوبی هفت نفر را دستگیر کرده که در حال فروش مواد مخدر با استفاده از رمزارز بودند. این افراد با استفاده از رمزارز، متامفتامین (نوعی ماده مخدر) را در سراسر کشور پخش می‌کردند.

طبق گزارش KBC، واحد تحقیقات جرایم مواد مخدر متوجه شد که یک مرد ۳۳ ساله، مواد مخدر را در ۱۱۸ نقطه در مناطق مختلف Gwangju پنهان کرده بود. این اتفاق بین ماه‌های مارس و آوریل امسال رخ داد و تمامی پرداخت‌ها با رمزارز انجام می‌شد.

پلیس با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌هایی مثل Telegram، فروشنده را پیدا کردند. آن‌ها خود را به‌عنوان خریدار جا زدند و با رمزارز پرداخت کردند تا در نهایت بتوانند مظنون اصلی را شناسایی و محل پنهان‌کردن مواد مخدر را کشف کنند.

پلیس بیش از ۱۰۳ گرم متامفتامین از مناطق کوهستانی Yeonggwang و ۸۳ گرم دیگر را از نقاط مختلف Gwangju پیدا کرد. ارزش کلی این مواد حدود ۴۶۵,۰۰۰ دلار بود.

پیش‌تر، مقامات گمرک کره جنوبی اعلام کرده بودند که موارد قاچاق مواد مخدر ۱۸ درصد افزایش یافته است و دلیل آن هم استفاده از رمزارز در این عملیات‌هاست. علی‌رغم تلاش‌های پلیس، همچنان استفاده از رمزارز برای تجارت مواد مخدر در این کشور مشکل بزرگی به شمار می‌آید.

هم‌زمان با این اتفاقات، توجه‌ها به نقش سیاستمداران در استفاده از رمزارزها بیشتر شده است. به‌خصوص پس از رسوایی‌ای به نام “Coin Gate” که در آن Kim Nam-guk، نماینده سابق مجلس، به معامله غیرقانونی متهم شد. بسیاری از سیاستمداران کره جنوبی تلاش کرده‌اند که از رمزارزها دوری کنند و گفته‌اند که کیف پول‌های دیجیتال آن‌ها فقط حاوی مقادیر بسیار کم و غیرقابل معامله رمزارز است. یکی از آن‌ها بعد از اعلام دارایی‌های خود، ۸۵,۲۰۰ دلار بیت‌کوین فروخته و بسیاری دیگر هم دارایی‌های رمزارزی خود را نقد کرده‌اند تا از انتقادها در امان بمانند.

منبع:coinpedia.com

عاطفه رشیدی

پست های مرتبط

مومنت اسپرت: انقلابی در هواداری دیجیتال با تکیه بر بلاکچین

با گسترش تکنولوژی بلاکچین در حوزه‌های مختلف، دنیای ورزش نیز از این…

افزایش کمک‌های رمزارزی به کمپین دونالد ترامپ به ۷.۵ میلیون دلار رسید

کمیته اقدام سیاسی که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل حمایت از رمزارزها

شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید