صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : آیا ۱۷۰۰ قرارداد ریپل با بانک‌ها می‌تواند قیمت XRP را افزایش دهد؟

آیا ۱۷۰۰ قرارداد ریپل با بانک‌ها می‌تواند قیمت XRP را افزایش دهد؟

در این خبر به بررسی دلایلی می‌پردازیم که می‌تواند باعث رشد چشمگیر قیمت XRP شود. تمرکز این دلایل بر شبکه گسترده‌ی قراردادهای ریپل با بانک‌ها و استفاده از این رمزارز برای انجام معاملات مالی بزرگ است. یک تحلیلگر رمزارز به نام کریپتو تنک، اهمیت کاربرد XRP در تسویه‌های مالی بین مؤسسات را توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد که چطور نقدینگی بالا می‌تواند به افزایش قیمت این رمزارز کمک کند. همچنین، بررسی می‌کنیم که چرا خریداران خرد تأثیر چندانی بر قیمت XRP ندارند و ارزش این توکن به استفاده توسط مؤسسات مالی بزرگ وابسته است.

قیمت این رمزارز در حال تثبیت است و به سطوح مقاومتی ۰.۵۹۲۰ دلار و ۰.۶۰۰ دلار نزدیک می‌شود. اکنون این پرسش مطرح است که آیا خریداران می‌توانند کنترل بازار را به دست گرفته و قیمت XRP را بالاتر ببرند، یا اینکه ممکن است یک افت دیگر در راه باشد؟ این کشمکش برای کنترل بازار می‌تواند باعث حرکت بزرگ بعدی XRP شود، با پتانسیل بالا برای افزایش در صورتی که سطوح مقاومتی شکسته شود.

دیدگاه تحلیلگران درباره قیمت XRP

تحلیلگری به نام کریپتو تنک، در توییتی مفصل، به توضیح عوامل کلیدی که قیمت XRP را در آینده افزایش می‌دهند پرداخته و به کاربرد این رمزارز در نقدینگی معاملات بزرگ مالی بین بانک‌ها اشاره کرده است.

به گفته کریپتو تنک، برای درک قیمت XRP، باید بین ارزش بازار (مارکت کپ) و کاربرد آن تفاوت قائل شویم. ارزش دارایی‌های کاربردی مانند XRP با توجه به حجم و ارزش تراکنش‌هایی که در بلاکچین آن انجام می‌شود و تقسیم بر تعداد توکن‌های در گردش محاسبه می‌شود. این روش با شیوه‌های سنتی محاسبه ارزش بازار متفاوت است و نشان می‌دهد که قیمت XRP بیشتر به میزان استفاده توسط مؤسسات مالی بزرگ بستگی دارد، نه به خرید و فروش خریداران خرد.

نقدینگی بالا کلید موفقیت برای بانک‌ها است

کریپتو تنک توضیح می‌دهد که بانک‌ها برای استفاده از XRP در تسویه‌ معاملات به نقدینگی زیادی نیاز دارند. بانک‌های بزرگی مانند بانک آمریکا، SBI، JP Morgan و سوئیفت روزانه حدود ۲۵ تا ۳۰ تریلیون دلار نقدینگی دارند. حتی اگر تنها ۱۰٪ از این معاملات با استفاده از XRP انجام شود، این معادل حدود ۳ تریلیون دلار خواهد بود، و برای جلوگیری از شکست تراکنش‌ها به نقدینگی بیشتری نیاز است – احتمالاً دو برابر این مقدار.

بانک‌ها نمی‌توانند تراکنش‌های ناموفق داشته باشند، زیرا این امر باعث تأخیرها و مشکلات پرهزینه می‌شود. بنابراین، داشتن نقدینگی قوی ضروری است و همین نیاز به نقدینگی بالا می‌تواند کاربرد XRP را افزایش داده و قیمت آن را بالا ببرد.

شبکه گسترده ریپل

ریپل تنها به چند بانک محدود نمی‌شود؛ این شرکت بیش از ۱۷۰۰ قرارداد مخفی (NDA) با بانک‌ها دارد که می‌تواند نیاز به XRP و نقدینگی را به طور چشمگیری افزایش دهد. کریپتو تنک تأکید می‌کند که بانک‌ها و مؤسسات ذکرشده فقط نمونه‌ای از بازیگران کلیدی هستند، و در صورت در نظر گرفتن همه این مؤسسات، نیاز به نقدینگی و ارزش XRP حتی بیشتر هم خواهد شد.

یکی از نکات مهم این است که خریداران خرد تأثیر چندانی بر قیمت XRP ندارند. قیمت این رمزارز به دلیل خرید و فروش‌های خرده‌فروشی افزایش نمی‌یابد، زیرا حجم فعالیت‌های خرده‌فروشی در مقایسه با نیازهای روزانه مؤسسات بزرگ بسیار ناچیز است.

همچنین، تحلیل‌های تکنیکال که بسیاری از معامله‌گران به آن‌ها تکیه می‌کنند، برای پیش‌بینی حرکات قیمت XRP کارآمد نیست، زیرا این تحلیل‌ها نمی‌توانند کاربرد و نیاز به نقدینگی که تعیین‌کننده قیمت است را به‌درستی منعکس کنند.

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

منبع:Coinpedia.com

عاطفه رشیدی

پست های مرتبط

مومنت اسپرت: انقلابی در هواداری دیجیتال با تکیه بر بلاکچین

با گسترش تکنولوژی بلاکچین در حوزه‌های مختلف، دنیای ورزش نیز از این…

افزایش کمک‌های رمزارزی به کمپین دونالد ترامپ به ۷.۵ میلیون دلار رسید

کمیته اقدام سیاسی که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل حمایت از رمزارزها

شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید