صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : ماینرهای بیت‌کوین بعد از ۱۵ سال فعال شدند: آیا ربطی به ساتوشی دارد؟

ماینرهای بیت‌کوین بعد از ۱۵ سال فعال شدند: آیا ربطی به ساتوشی دارد؟

کیف‌ پول‌هایی که متعلق به ماینرهای اولیه بیت‌کوین هستند و تعدادی بیت‌کوین به عنوان پاداش پس از راه‌اندازی بلاکچین توسط خالق ناشناس آن، ساتوشی ناکاموتو، دریافت کرده بودند، به‌تازگی مشاهده شده که بیت‌کوین‌های خود را انتقال داده‌اند.

در تاریخ ۲۰ سپتامبر، پنج کیف‌ پول ماینر که هر کدام ۵۰ بیت‌کوین را به عنوان پاداش بلاک در سال ۲۰۰۹ دریافت کرده بودند، شروع به جابجایی وجوه خود کردند. اطلاعات بلاکچین نشان می‌دهد که یک کیف‌ پول در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ پاداش استخراج خود را دریافت کرده، در حالی که سه کیف‌ پول دیگر پاداش بلاک را در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۰۹ گرفته‌اند. آخرین کیف‌ پول نیز در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۰۹ پاداش بلاک را دریافت کرده است.

بلاکچین بیت‌کوین در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ فعال شد، زمانی که ناکاموتو بلاک جنسیس را استخراج کرد و در آن پیامی را از یک تیتر روزنامه تایمز انگلستان قرار داد. در ۹ ژانویه ۲۰۰۹، خالق بیت‌کوین اصول اولیه این پروتکل را توضیح داد، از جمله چگونگی استخراج و ارسال کوین‌ها.

با توجه به اینکه بیت‌کوین‌های این کیف‌ها تنها چند هفته پس از راه‌اندازی بلاکچین استخراج شده‌اند، احتمالاً این کیف‌ها متعلق به افرادی بوده که در ابتدای راه‌اندازی این شبکه حضور داشته‌اند.

واکنش جامعه کریپتو به این انتقال‌ها

با مشاهده جابجایی این بیت‌کوین‌ها، اعضای جامعه کریپتو به حدس و گمان درباره فردی که این توکن‌ها را منتقل کرده پرداختند. یکی از کاربران در X (توئیتر سابق) گفت ممکن است کسی «هارد دیسک قدیمی خود را پیدا کرده باشد» و پس از دیدن بیت‌کوین‌هایش برنده بلیت بخت‌آزمایی شده باشد، در حالی که کاربر دیگری پیشنهاد کرد که ممکن است فردی باشد که در کما بوده و پس از بیدار شدن به میلیونر تبدیل شده است.

در همین حال، برخی کاربران معتقدند این کیف‌ پول‌ها ممکن است متعلق به ساتوشی ناکاموتو یا هال فینی، توسعه‌دهنده نرم‌افزار آمریکایی باشد. اولین تراکنش بیت‌کوین در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۹ انجام شد، زمانی که خالق بیت‌کوین ۱۰ بیت‌کوین به فینی، یکی از اولین پذیرندگان بیت‌کوین، ارسال کرد.

محمدمهدی کشاورز

از اواخر سال ۲۰۱۹ با بازارهای مالی آشنا شدم و خیلی زود متوجه شدم که به دنیای بلاک‌چین علاقه‌مندم. پس‌زمینه تحصیلی و تجربیاتم در حوزه کامپیوتر باعث شد به سمت توسعه قراردادهای هوشمند کشیده شوم. اما در این مسیر، نوشتن درباره این حوزه نیز یکی از علاقه‌های بزرگم شد. حل مسئله، غیرمتمرکزسازی، خلق کردن، برنامه نویسی، نوشتن و قهوه، همه و همه جدانشدنی‌های زندگی‌ام هستند.
پست های مرتبط

مومنت اسپرت: انقلابی در هواداری دیجیتال با تکیه بر بلاکچین

با گسترش تکنولوژی بلاکچین در حوزه‌های مختلف، دنیای ورزش نیز از این…

افزایش کمک‌های رمزارزی به کمپین دونالد ترامپ به ۷.۵ میلیون دلار رسید

کمیته اقدام سیاسی که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل حمایت از رمزارزها

شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید