صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : مسدودسازی ۵ میلیون دلار استیبل‌کوین مرتبط با گروه لازاروس از سوی صادرکنندگان استیبل‌کوین

مسدودسازی ۵ میلیون دلار استیبل‌کوین مرتبط با گروه لازاروس از سوی صادرکنندگان استیبل‌کوین

یکی از معروف‌ترین گروه‌های هکری در دنیای کریپتو، گروه لازاروس، دسترسی به نزدیک به ۵ میلیون دلار استیبل‌کوین که در دو کیف پول نگهداری می‌شد را پس از مسدودسازی این وجوه توسط صادرکنندگان استیبل‌کوین، از دست داده است. این وجوه پس از شناسایی و ردیابی در یک تحقیق که به رهبری تحلیل‌گر بلاک‌چین ZachXBT انجام شد، مسدود شدند.

در تحقیق اولیه‌اش، که با کمک کارمندان متامسک، بایننس، TRM Labs و Five I’s LLC صورت گرفت، ZachXBT دریافت که گروه لازاروس، که از سوی کره شمالی حمایت می‌شود، طی سه سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کریپتو را به نقدینگی تبدیل کرده است. این وجوه از ۲۵ حمله جداگانه بر روی بلاک‌چین‌های مختلف به سرقت رفته و سپس هکرها از چندین حساب در بازارهای همتا به همتا برای نقد کردن این وجوه استفاده کردند.

تحقیق منجر به آن شد که صادرکنندگان استیبل‌کوین‌های TUSD، USDC ،USDT و BUSD نزدیک به ۵ میلیون دلار از استیبل‌کوین‌ها را که در دو کیف پول نگهداری می‌شد، مسدود کنند. این دو کیف پول شامل ۷۲۰ هزار دلار استیبل‌کوین DAI و حدود ۳۱۳ هزار دلار اتریوم است که هنوز مسدود نشده‌اند.

ZachXBT در توییتی نوشت:

تا امروز، هر چهار صادرکننده استیبل‌کوین اکنون دو آدرس مربوط به گروه لازاروس با ۴.۹۶ میلیون دلار را وارد لیست‌سیاه کرده‌اند. همچنین ۱.۶۵ میلیون دلار دیگر در صرافی‌های مختلف مسدود شده است که مجموعاً ۶.۹۸ میلیون دلار از تحقیق من مسدود شده است.

ZachXBT در پست‌هایش در توییتر به‌طور خاص به Circle، شرکت صادرکننده USDC، انتقاد کرد که نسبت به سایر صادرکنندگان استیبل‌کوین زمان بیشتری برای مسدودسازی توکن‌ها صرف کرده است.

همچنین در یکی از پست‌ها نوشت:

Circle تقریبا ۴.۵ ماه بیشتر از دیگران طول کشید تا مسدود کند، اما حالا همه چیز مسدود شده است.

در پست دیگری، ZachXBT گفت:

Circle بیش از ۱۰۰۰ کارمند دارد، اما هیچ تیم پاسخ‌گویی به حوادثی که پس از یک حمله DeFi یا گروه لازاروس رخ می‌دهد و برای حفاظت از اکوسیستم ایجاد شده، ندارد.

محمدمهدی کشاورز

از اواخر سال ۲۰۱۹ با بازارهای مالی آشنا شدم و خیلی زود متوجه شدم که به دنیای بلاک‌چین علاقه‌مندم. پس‌زمینه تحصیلی و تجربیاتم در حوزه کامپیوتر باعث شد به سمت توسعه قراردادهای هوشمند کشیده شوم. اما در این مسیر، نوشتن درباره این حوزه نیز یکی از علاقه‌های بزرگم شد. حل مسئله، غیرمتمرکزسازی، خلق کردن، برنامه نویسی، نوشتن و قهوه، همه و همه جدانشدنی‌های زندگی‌ام هستند.
پست های مرتبط

انتقال ۴۱ میلیون دلار اتریوم به بایننس: موضوع چیست؟

براساس گزارش Whale Alert، امروز انتقال بزرگی از ۱۷،۸۲۲ اتریوم انجام شده…

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

کاردانو فراتر از سولانا؟ پروتکل Leios راهی برای افزایش سرعت و تمرکززدایی در کاردانو

در یک نظرسنجی اخیر در جامعه کاردانو، از شرکت‌کنندگان خواسته شد نظر…

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

حمایت a16z از استارتاپ‌های نوآورانه: PIN AI و Blocksense در خط مقدم تحولات کریپتو

آندریسن هوروویتز (a16z) با حمایت از استارتاپ‌های نوآورانه کریپتو به پیشگامی در…

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید