صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : خروج مجدد سرمایه از ETFهای بیت‌کوین و اتریوم

خروج مجدد سرمایه از ETFهای بیت‌کوین و اتریوم

در روز چهارشنبه، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) با خروج ۴۳ میلیون دلاری مواجه شدند و به این ترتیب روند دو روزه افزایش متوقف شد. در این میان، صندوق ARKB به عنوان بیشتری خروجی تحت تأثیر نوسانات بازار قرار گرفت.

افت سنگین صندوق ARKB

پس از دو روز رشد پیوسته، ETFهای بیت‌کوین در روز چهارشنبه با تغییر ناگهانی مواجه شدند و خروج خالص سرمایه به ۴۳.۹۷ میلیون دلار رسید. این کاهش نشان‌دهنده تغییر در احساسات سرمایه‌گذاران بود.

یکی از صندوق‌های اصلی که در این افت نقش داشت، ARKB تحت مدیریت Ark Invest و 21Shares بود که با خروج ۵۴.۰۳ میلیون دلار در صدر زیان‌ها قرار گرفت. در حالی که اکثر ETFها تغییرات کمی را تجربه کردند، ARKB بیشترین ضربه را متحمل شد. دیگر خروج‌های قابل توجه شامل Grayscale’s GBTC با ۴.۵۹ میلیون دلار خروج سرمایه و Bitcoin Mini Trust با ۵۱۱,۲۳۰ دلار بود.

صندوق‌هایی با ورود سرمایه مثبت

با وجود این کاهش‌ها، صندوق FBTC تحت مدیریت Fidelity با جذب ۱۲.۵۷ میلیون دلار در صدر ورود سرمایه قرار گرفت و بهترین عملکرد روز را ثبت کرد. همچنین Invesco’s BTCO با ورود ۲.۵۹ میلیون دلار افزایش سرمایه داشت. در مقابل، اکثر صندوق‌ها از جمله IBIT تحت مدیریت BlackRock هیچ ورودی خالص سرمایه‌ای نداشتند. جالب اینجاست که IBIT از اواخر ماه اوت تاکنون ورودی خالصی نداشته است.

در مجموع، حجم معاملات روزانه ETFهای بیت‌کوین به ۱.۲۷ میلیارد دلار رسید که افزایش قابل توجهی نسبت به ۷۱۲.۲۵ میلیون دلار روز قبل بود.

وضعیت مشابه در ETFهای اتریوم

روز چهارشنبه تنها بیت‌کوین نبود که دچار افت شد؛ صندوق‌های ETF اتریوم نیز با خروج سرمایه خالص ۵۴۲,۸۷۰ دلار مواجه شدند. در این میان، VanEck’s ETHV با ۱.۷۱ میلیون دلار خروج، بیشترین زیان را ثبت کرد، در حالی که صندوق FETH تحت مدیریت Fidelity با ورود ۱.۱۷ میلیون دلار از معدود صندوق‌هایی بود که ورود سرمایه داشتند.

مشابه وضعیت بیت‌کوین، اکثر صندوق‌های ETF اتریوم نیز تغییرات اندکی داشتند. هفت صندوق هیچ تغییر خالصی در ورود یا خروج سرمایه ثبت نکردند و این در حالی است که برخی صندوق‌های بیت‌کوین نیز همین روند را دنبال کردند. همچنین حجم معاملات روزانه ETFهای اتریوم نیز از ۱۰۲.۸۷ میلیون دلار در روز سه‌شنبه به ۱۲۶.۲۲ میلیون دلار در روز چهارشنبه افزایش یافت.

اگرچه قیمت‌های بیت‌کوین و اتریوم روز چهارشنبه افزایش جزئی را تجربه کردند، احساسات سرمایه‌گذاران در فضای ETF همچنان محتاطانه باقی مانده است.

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

محمدمهدی کشاورز

از اواخر سال ۲۰۱۹ با بازارهای مالی آشنا شدم و خیلی زود متوجه شدم که به دنیای بلاک‌چین علاقه‌مندم. پس‌زمینه تحصیلی و تجربیاتم در حوزه کامپیوتر باعث شد به توسعه قراردادهای هوشمند کشیده شوم. اما در این مسیر، نوشتن درباره این حوزه نیز یکی از علاقه‌های بزرگم شد. غیرمتمرکزسازی، خلق کردن، برنامه نویسی، نوشتن و قهوه، همه و همه جدانشدنی‌های زندگی‌ام هستند.
پست های مرتبط

همزمان با صعود بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار، ETFهایش شاهد ورود 263 میلیون دلاری بودند

صندوق‌های قابل معامله در بورس‌ (ETF) بیت‌کوین روز جمعه شاهد ورود صدها…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

گری اسکیل صندوق ریپل را راه‌اندازی کرد؛ گامی به سوی ETF مبتنی بر XRP؟

گری اسکیل، مدیر برجسته دارایی‌های رمزارز، روز پنجشنبه از راه‌اندازی صندوقی خبر…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

اسنپ‌شات بازی Catizen گرفته شد

بامداد شنبه ساعت ۳:۳۰ به وقت ایران، اسنپ‌شات بازی تلگرامی Catizen گرفته…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید