صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : توافق برای بازپرداخت سرمایه‌گذاران در پرونده کلاهبرداری یک میلیارد دلاری

توافق برای بازپرداخت سرمایه‌گذاران در پرونده کلاهبرداری یک میلیارد دلاری

پنج ایالت آمریکا، از جمله تگزاس، با عاملان یک طرح کلاهبرداری رمزارز به ارزش یک میلیارد دلار به توافق رسیده‌اند. این پرونده شامل سرمایه‌گذاری‌های توکنیزه شده، از جمله مالکیت جزئی یک آسمان‌خراش بود. ناظران مالی در تلاشند تا سرمایه‌گذارانی که در این پروژه زیان دیده‌اند را به طور کامل جبران کنند. این توافق گامی مهم در جهت جبران خسارت قربانیان به شمار می‌رود.

هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس جزئیات این توافق را که شامل جوزپ هیت و شرکت او، GSB Group، است، اعلام کرد. محصولات فروخته شده شامل مالکیت مبتنی بر رمزارز در املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری‌های متاورس و یک توکن ادعایی مرتبط با پاداش طلا بود. جو روتوندا از هیئت اوراق بهادار تگزاس اعلام کرد که این طرح بر «صدها هزار» سرمایه‌گذار در سراسر آمریکا و کانادا تأثیر گذاشته است.

بازپرداخت کامل سرمایه‌گذاران

بر اساس شرایط توافق، سرمایه‌گذاران به طور کامل مبلغ اولیه سپرده‌گذاری خود را، با کسر هرگونه برداشت انجام‌شده، دریافت خواهند کرد. یکی از اتهامات مطرح شده، عدم توانایی در جمع‌آوری ۱۷۵ میلیون دلار هدف‌گذاری شده از طریق فروش مالکیت توکنیزه شده یک آسمان‌خراش بود که باعث زیان قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران شد. علاوه بر این، محدودیت‌هایی در برداشت وجوه وجود داشت که باعث افزایش نارضایتی سرمایه‌گذاران شده بود.

این توافق برای ارائه تسهیلات به تمامی مشتریان زیان‌دیده است که این امکان را خواهند داشت تا به روند بازپرداخت پیوسته و سرمایه‌های خود را بازیابی کنند. این شامل افرادی است که در محصولات مختلف GSB مانند رمزارزها، برنامه‌های آموزشی و دارایی‌های توکنیزه‌شده سرمایه‌گذاری کرده بودند.

منبع: coinpaprika.com

محمدمهدی کشاورز

پست های مرتبط

استانداردهای فنی استیبل‌کوین اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۴ منتشر می‌شود

کمیسیون اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۴ استانداردهای فنی استیبل‌کوین را منتشر خواهد…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

داده‌های تورمی آمریکا چه تاثیری بر بیت‌کوین و سایر رمزارزها خواهد گذاشت؟

گزارش اخیر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه آگوست با…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

ریال دیجیتال با همکاری بانک ملت به تهران رسید

پروژه ریال دیجیتال، اولین رمزارز مبتنی بر بلاک‌چین ایران، در حال ورود…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید