صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : بحث‌های داغ پیرامون چین‌لینک در شبکه‌های اجتماعی: آیا این باعث رشد قیمت خواهد شد؟

بحث‌های داغ پیرامون چین‌لینک در شبکه‌های اجتماعی: آیا این باعث رشد قیمت خواهد شد؟

داده‌ها نشان می‌دهند که اخیراً بحث‌های زیادی پیرامون چین‌لینک در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است که ممکن است برای قیمت آن نشانه‌ای خوب باشد.

در یک پست جدید، شرکت تحلیلی Santiment درباره وضعیت “تسلط اجتماعی” چین‌لینک گزارش داده است. این شاخص بر اساس حجم اجتماعی تعریف می‌شود:

Image
“حجم اجتماعی” به مقدار کل بحث‌ها درباره یک موضوع خاص در پلتفرم‌های مهم شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد. این شاخص با تحلیل پست‌ها، پیام‌ها و موضوعات مختلف، تعداد یکتای پست‌هایی را که به آن موضوع اشاره دارند، اندازه‌گیری می‌کند. این روش تعداد پست‌ها را به‌صورت یکتا شمارش می‌کند تا از تکرارهای بی‌مورد جلوگیری شود و تصویری واقعی‌تر از میزان توجه به آن موضوع ارائه دهد.

چرا حجم یکتای پست‌ها اهمیت دارد؟

روش شمارش پست‌های یکتا از این جهت اهمیت دارد که تعداد بالای آمار ممکن است گاهی فریب‌دهنده باشد، زیرا ممکن است تنها در گروه‌های کوچک و خاصی درباره آن صحبت شود. شمارش تعداد پست‌های یکتا نشان می‌دهد که بحث پیرامون آن موضوع تا چه اندازه گسترده است.

تسلط اجتماعی چیست؟

تسلط اجتماعی، درصدی از حجم اجتماعی مربوط به ۱۰۰ رمزارز برتر است که به یک کوین خاص اختصاص دارد. نموداری که Santiment منتشر کرده نشان می‌دهد که تسلط اجتماعی چین‌لینک در چند هفته گذشته رو به افزایش بوده است.

در حالی که تسلط اجتماعی چین‌لینک افزایش یافته و به حدود ۱ درصد از کل حجم اجتماعی ۱۰۰ رمزارز برتر رسیده، تعداد دارندگان این ارز کاهش یافته است. حدود ۱،۸۶۷ آدرس در چهار هفته اخیر خالی شده‌اند.

Santiment این کاهش را به خروج دارندگان کوچک از بازار نسبت داده است و اشاره می‌کند که ترکیب تسلط اجتماعی رو به رشد و ترس ایجاد شده میان سرمایه‌گذاران خرد، اگر بازارها در هفته‌های آینده به ثبات برسند، می‌تواند نشانه‌ای صعودی باشد.

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

محمدمهدی کشاورز

پست های مرتبط

استانداردهای فنی استیبل‌کوین اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۴ منتشر می‌شود

کمیسیون اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۴ استانداردهای فنی استیبل‌کوین را منتشر خواهد…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

داده‌های تورمی آمریکا چه تاثیری بر بیت‌کوین و سایر رمزارزها خواهد گذاشت؟

گزارش اخیر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه آگوست با…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

ریال دیجیتال با همکاری بانک ملت به تهران رسید

پروژه ریال دیجیتال، اولین رمزارز مبتنی بر بلاک‌چین ایران، در حال ورود…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید