صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : بازپرداخت ۹.۳۲ میلیارد دلاری Mt. Gox با بیت‌کوین:‌ چه پیامد‌هایی برای ماینرها دارد؟

بازپرداخت ۹.۳۲ میلیارد دلاری Mt. Gox با بیت‌کوین:‌ چه پیامد‌هایی برای ماینرها دارد؟

بازار بیت‌کوین با اعلام اخیر صرافی Mt. Gox مبنی بر بازگرداندن وجوه به طلبکاران به شکل بیت‌کوین و بیت‌کوین کش، احتمالا شاهد تسریع روند فروپاشی ماینرها خواهد بود. این خبر که توسط معامله‌گر شناخته‌شده‌ی رمزارزها، filbfilb، در شبکه‌ی اجتماعی X منتشر شده، نگرانی‌هایی را درباره‌ی افزایش فروش بیت‌کوین توسط ماینرها به وجود آورده است.

GQ1JuROXgAAt8V9?format=jpg&name=large

filbfilb در تحلیل خود به سابقه‌ی رویدادهای پس از نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین اشاره می‌کند. وی نموداری را به اشتراک گذاشته که روند نزولی ذخایر بیت‌کوین ماینرها را در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد؛ جایی که ذخایر بیت‌کوین از بیش از ۲.۵ میلیون واحد در آوریل به حدود ۲.۳۶ میلیون واحد در سپتامبر همان سال کاهش یافت.

GQ1KadjXkAA5a3q?format=jpg&name=large

این تحلیلگر همچنین با اشاره به رویداد مشابهی پس از نصف شدن پاداش استخراج در سال ۲۰۱۶، بر وجود اهرم مالی بالا در بازار فعلی تاکید می‌کند. filbfilb در پایان توصیه می‌کند که معامله‌گران با احتیاط بیشتری عمل کرده و از اهرم مالی در کوتاه‌مدت استفاده نکنند. وی همچنین ضمن اشاره به پتانسیل بالای بازار پس از این رویداد، بر اهمیت «بقا» در شرایط فعلی تاکید می‌کند.

GQ1L AfW0AAWnlf?format=jpg&name=large

نتیجه این صحبت‌ها این است که بازار در کوتاه‌مدت برای معاملات با اهرم مالی پرخطر است. اما همچنان ریزش احتمالی می‌تواند فرصت‌های خوبی را به وجود آورد.

ویلی وو، تحلیلگر درون-زنجیره‌ای بیت‌کوین، معتقد است که پس از خروج ماینرها و احیای نرخ هش، قیمت بیت‌کوین مجددا روند صعودی به خود خواهد گرفت. وی بازه زمانی ۱ تا ۴ هفته را برای وقوع این رویداد محتمل می‌داند.

بازپرداخت Mt. Gox از ماه جولای آغاز می‌شود

بر اساس گزارش‌های اخیر، صرافی ورشکسته‌ی Mt. Gox از ماه جولای توزیع بیت‌کوین و بیت‌کوین کش بازیابی‌شده را میان طلبکاران آغاز می‌کند. این رویداد بخشی از برنامه‌ی احیای Mt. Gox است که پس از حمله‌ی هکری گسترده در سال ۲۰۱۴ و فروپاشی صرافی کلید خورد.

طبق اسناد دادگاه و گزارش‌های طلبکاران، Mt. Gox دارایی‌های زیر را توزیع خواهد کرد:

  • ۱۴۲,۰۰۰ واحد بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۸.۶۷ میلیارد دلار
  • ۱۴۳,۰۰۰ واحد بیت‌کوین کش به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون دلار
  • ۶۹ میلیارد ین ژاپن (معادل تقریبی ۶۰۰ میلیون دلار)

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

محمدمهدی کشاورز

پست های مرتبط

خروج ۴۳ میلیون دلاری از صندوق‌های ETF بیت‌کوین

در روز چهارشنبه، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) با خروج…

۲۲ شهریور ۱۴۰۳

پروتکل وگا پس از رأی‌گیری اعضای جامعه بلاک‌چین لایه 1 خود را تعطیل می‌کند

اعضای جامعه پروتکل وگا، یک بلاک‌چین لایه 1 متمرکز بر معاملات مشتقات،…

۲۲ شهریور ۱۴۰۳

استانداردهای فنی استیبل‌کوین اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۴ منتشر می‌شود

کمیسیون اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۴ استانداردهای فنی استیبل‌کوین را منتشر خواهد…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید