صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : سولانا از فشرده سازی دانش صفر (ZK) رونمایی کرد

سولانا از فشرده سازی دانش صفر (ZK) رونمایی کرد

سولانا (SOL) با همکاری لایت پروتکل و هلیوس لب، ویژگی نوآورانه‌ای به نام فشرده سازی دانش صفر (ZK) معرفی کرده است. این ابزار به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با فشرده کردن داده‌های زنجیره‌ای، هزینه‌های ایجاد توکن و حساب را کاهش دهند.

فشرده سازی ZK با استفاده از اثبات دانش صفر، هزینه‌های ایجاد توکن و حساب را کاهش می‌دهد. این اثبات‌ها صحت داده‌ها را تضمین کرده و بازیابی آن‌ها را از طریق ارائه‌دهندگان RPC پشتیبانی‌شده امکان‌پذیر می‌سازند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با ذخیره تنها ریشه‌های حالات (states) در زنجیره و سایر داده‌ها در دفتر کل سولانا، هزینه‌های ذخیره‌سازی زنجیره‌ای را به حداقل برسانند.

مرت ممتاز (Mert Mumtaz)، مدیرعامل هلیوس، بر کاهش هزینه و بهبود مقیاس‌پذیری فشرده سازی ZK تاکید کرد. او گفت:

ما با فشرده سازی وضعیت زنجیره‌ای به بهبودهای مقیاس ۱۰،۰۰۰ برابری دست می‌یابیم که ما را به ایجاد یک ماشین حالت (State Machine) همگام‌سازی سراسری و سریع نزدیک‌تر می‌کند.

آستین فدرا، مدیر راهبردی سولانا، خاطرنشان کرد که این راه‌حل به معضل هزینه‌های بالای ذخیره‌سازی حساب‌های زنجیره‌ای رسیدگی می‌کند. به گفته او، فشرده سازی ZK هزینه‌های مربوط به توکن‌ها و حساب‌ها را در سولانا کاهش می‌دهد و امکان ایجاد محصولات زنجیره‌ای را برای کسب‌وکارهای بیشتری فراهم می‌کند. فدرا توضیح داد:

این فشرده سازی، مشکل مهمی را برای مؤسسات و برنامه‌های کاربردی با مصرف‌کنندگان انبوه حل می‌کند.

با وجود این ویژگی هیجان‌انگیز، برخی از اعضای جامعه رمزارز استدلال می‌کنند که این ویژگی شبیه یک شبکه لایه۲ است. آدام کوکران بر این باور است که ابزار فشرده سازی مانند یک لایه۲ عمل می‌کند و توسعه‌دهندگان آن را به شکل متفاوتی معرفی می‌کنند. کوکران بیان کرد:

تیم سولانا در نهایت متوجه خواهند شد که یک ویژگی لایه۲ موثر ساخته‌اند که تا زمانی که در مورد آن صادق باشند، مثبت است.

این ویژگی نشان‌دهنده تعهد سولانا به بهبود فناوری بلاکچین و رسیدگی به چالش‌های کلیدی صنعت است. با تکامل فضای رمزارزها، نوآوری‌هایی مانند فشرده سازی ZK برای شکل‌دهی به آینده برنامه‌های غیرمتمرکز و دارایی‌های دیجیتال حیاتی خواهند بود.

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

محمدمهدی کشاورز

از اواخر سال ۲۰۱۹ با بازارهای مالی آشنا شدم و خیلی زود متوجه شدم که به دنیای بلاک‌چین علاقه‌مندم. پس‌زمینه تحصیلی و تجربیاتم در حوزه کامپیوتر باعث شد به توسعه قراردادهای هوشمند کشیده شوم. اما در این مسیر، نوشتن درباره این حوزه نیز یکی از علاقه‌های بزرگم شد. غیرمتمرکزسازی، خلق کردن، برنامه نویسی، نوشتن و قهوه، همه و همه جدانشدنی‌های زندگی‌ام هستند.
پست های مرتبط

بازار دارایی‌های توکنیزه شده به ۱۲ میلیارد دلار رسید: چه عواملی باعث این رشد شده است؟

این توسعه عمدتاً ناشی از بخش‌های کلیدی مانند اوراق خزانه‌داری ایالات متحده،…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

همزمان با صعود بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار، ETFهایش شاهد ورود 263 میلیون دلاری بودند

صندوق‌های قابل معامله در بورس‌ (ETF) بیت‌کوین روز جمعه شاهد ورود صدها…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

گری اسکیل صندوق ریپل را راه‌اندازی کرد؛ گامی به سوی ETF مبتنی بر XRP؟

گری اسکیل، مدیر برجسته دارایی‌های رمزارز، روز پنجشنبه از راه‌اندازی صندوقی خبر…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید