صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : ایجاد بلاکچین جدید برای حفظ حریم خصوصی ارز دیجیتال ملی برزیل (CBDC) 

ایجاد بلاکچین جدید برای حفظ حریم خصوصی ارز دیجیتال ملی برزیل (CBDC) 

parfin-new-blockchain

شرکت پارفین، فعال در حوزه‌ی فناوری مالی، یک بلاکچین جدید به نام Rayls ساخته تا حریم خصوصی تراکنش‌ها با پول دیجیتال بانک مرکزی برزیل (drex) را بالا ببرد. این بلاکچین می‌تواند به صورت خصوصی (اجازه داده شده) و با احراز هویت کاربران کار کند، اما همچنین یک بخش عمومی به نام Rayls Public Chain دارد که می‌تواند با دیگر بلاکچین‌های عمومی مانند لایه‌ی دوم اتریوم ارتباط برقرار کند. پارفین می‌گوید این دوگانگی می‌تواند باعث شود تا ادغام موسسات سنتی مالی با دنیای جدید امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) آسان‌تر شود. این راه‌حل جدید جایگزین Parchain، بلاکچین قبلی پارفین می‌شود که برای توکن‌سازی موسسات تحت نظارت ساخته شده بود. یکی از بنیان‌گذاران پارفین می‌گوید:

بین دنیای مالی سنتی و امور مالی غیرمتمرکز که روی بلاکچین‌های عمومی کار می‌کند دیواری وجود دارد . به همین دلیل drex که از Hyperledger Besu استفاده می‌کند، از بلاکچین‌های عمومی مانند سولانا و اتریوم جداست. با این حال، اگر این دیوار برداشته شود، ادغام راه‌حل‌های مالی سنتی و مبتنی بر بلاکچین ممکن خواهد بود. قرار است Rayls همراه با Microsoft ZKP Nova برای تامین حریم خصوصی تراکنش‌های drex در برزیل آزمایش شود. با این وجود، به نظر می‌رسد در این دوره‌ی آزمایشی تنها بخش خصوصی Rayls استفاده شود. بانک مرکزی برزیل به دلیل ناکارآمدی راه‌حل‌های ارائه شده توسط شرکت‌های دیگر، پروژه‌ی آزمایشی drex را به سال ۲۰۲۵ موکول کرد.

منبع:  news.bitcoin.com

اخبار مرتبط: کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه ثبت نام ارائه دهندگان خدمات رمزارزی را تسریع می‌کند

فهیمه قائمی

مهندسی صنایع خوندم اما عاشق کامیپوترم. از سال ۲۰۲۱ با دنیای رمزارزها آشنا شدم و این آغازی برای سفر هیجان‌انگیز من در این حوزه بود. علاقه من به رمزارزها فقط مربوط به سرمایه‌گذاری نیست و مشتاقم نحوه عملکرد این فناوری‌های نوظهور را درک کنم چرا که معتقدم رمزارزها پتانسیل متحول کردن بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را در آینده دارند.
پست های مرتبط

رابطه منفی بیت‌کوین با طلا در فاز نزولی بازار

بیت‌کوین وارد فاز نزولی شده و از طلا جدا شده است. این…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

مسدودسازی ۵ میلیون دلار استیبل‌کوین مرتبط با گروه لازاروس از سوی صادرکنندگان استیبل‌کوین

یکی از معروف‌ترین گروه‌های هکری در دنیای کریپتو، گروه لازاروس، دسترسی به…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

هشدار بایننس درباره افزایش تهدید بدافزار کلیپر و راهکارهای حفاظت از کاربران رمزارز

بایننس هشدار جدیدی در مورد افزایش تهدید بدافزار «کلیپر» برای کاربران رمزارز…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید