صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : احتمال ریزش سولانا به زیر ۱۰۰ دلار

احتمال ریزش سولانا به زیر ۱۰۰ دلار

سولانا (SOL) با سقوطی ۲۰ درصدی مواجه شده و در پایین‌ترین قیمت یک ماه اخیرش است. این افت قیمت، بخشی از روند نزولی کل بازار کریپتو به حساب می‌آید.

قیمت سولانا در ۱۸ ژوئن به ۱۳۵ دلار رسید که نشان‌دهنده‌ی ریزش ۵.۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. سولانا در میان بدترین عملکردها در ریزش اخیر آلت‌کوین‌ها قرار دارد و ۲۰ درصد طی یک ماه افت کرده است.

قیمت سولانا در ۱۷ ژوئن۱۵۰ دلار بود ولی با افزایش فشار فروش در کل بازار، به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیرش رسید. بر اساس اطلاعات وبسایت کوین‌گلس، این ریزش باعث لیکوئید شدن ۱۵ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ شده است.

همچنین کاهش قیمت سولانا، ارزش کل بازار آن را از ۷۶ میلیارد دلار به ۶۱ میلیارد دلار کاهش داده است. علی‌رغم این اتفاقات سولانا در حال حاضر به‌عنوان پنجمین رمزارز بزرگ شناخته می‌شود. اگر روند نزولی ادامه پیدا کند، احتمالا سولانا به ۱۱۰ دلار یا پایین‌تر هم سقوط کند.

به گفته‌ی یک تحلیلگر، سولانا در حال حاضر در فاز اصلاح قرار دارذ که می‌تواند قیمت آن را برای تست سطح حمایتی ۱۱۶ دلار پایین بیاورد.

پیش از نزول اخیر قیمت، سولانا یکی از رمزارزهای برتر بازار در سال جاری بود و در هشتم مارس به بالاترین قیمت سالانه خود یعنی ۲۰۲ دلار دست یافت. با این حال، این رمزارز هنوز نتوانسته به سطح ۲۰۰ دلار بازگردد.

مشکلات قیمتی سول، چالش‌هایی را برای رقابت این شبکه با سایر بلاک‌چین‌ها، به ویژه لایه ۲ها، به وجود آورده است.

لایه‌۱ Vs‌ لایه۲ 

سولانا با رقابت شدیدی از سوی شبکه‌های لایه ۱ مواجه است. آرتور هیز، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق بیت‌مکس، پیش‌بینی کرده که سولانا در یک تا سه سال آینده، جایگاه خود را به عنوان لایه‌ی پیشرو برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز از دست خواهد داد.

هیز از شبکه لایه ۱ آپتوس حمایت کرده و آن را رقیب بالقوه‌ای برای سولانا می‌داند. با این حال، آپتوس در حال حاضر با TVL حدود ۳۲۸ میلیون دلار، رقیب جدی برای سولانا محسوب نمی‌شود.

علاوه بر لایه ۱، سولانا با اکوسیستم‌های لایه ۲ اتریوم نیز در حال رقابت است. داده‌های دی‌فای‌لاما نشان می‌دهد که سولانا از نظر حجم تراکنش‌های هفتگی درون زنجیره‌ای، پس از اتریوم در رتبه دوم قرار دارد و حجم هفتگی آن بیش از ۹ میلیارد دلار است. با این حال، شبکه‌های لایه ۲ و ۳ مانند آربیتروم و بیس به سرعت در حال پیشرفت هستند.

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

محمدمهدی کشاورز

از اواخر سال ۲۰۱۹ با بازارهای مالی آشنا شدم و خیلی زود متوجه شدم که به دنیای بلاک‌چین علاقه‌مندم. پس‌زمینه تحصیلی و تجربیاتم در حوزه کامپیوتر باعث شد به سمت توسعه قراردادهای هوشمند کشیده شوم. اما در این مسیر، نوشتن درباره این حوزه نیز یکی از علاقه‌های بزرگم شد. حل مسئله، غیرمتمرکزسازی، خلق کردن، برنامه نویسی، نوشتن و قهوه، همه و همه جدانشدنی‌های زندگی‌ام هستند.
پست های مرتبط

رابطه منفی بیت‌کوین با طلا در فاز نزولی بازار

بیت‌کوین وارد فاز نزولی شده و از طلا جدا شده است. این…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

مسدودسازی ۵ میلیون دلار استیبل‌کوین مرتبط با گروه لازاروس از سوی صادرکنندگان استیبل‌کوین

یکی از معروف‌ترین گروه‌های هکری در دنیای کریپتو، گروه لازاروس، دسترسی به…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

هشدار بایننس درباره افزایش تهدید بدافزار کلیپر و راهکارهای حفاظت از کاربران رمزارز

بایننس هشدار جدیدی در مورد افزایش تهدید بدافزار «کلیپر» برای کاربران رمزارز…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید