صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : تتر از استیبل کوین جدیدش با پشتوانه طلا رونمایی کرد

تتر از استیبل کوین جدیدش با پشتوانه طلا رونمایی کرد

تتر یکی از بازیگران اصلی دنیای ارزهای دیجیتال، سرانجام از محصول جدید خود با نام aUSD₮ (Alloy by Tether) رونمایی کرد. بر اساس وبلاگ رسمی تتر، این پروژه قصد دارد با ترکیب مزایای ثبات اقتصادی و امنیت و اعتبار طلا، مفهوم ثبات در دنیای دیجیتال را بازتعریف کند.

اولین توکن این مجموعه، ₮aUSD نام دارد. این رمزارز با هدف دنباله‌روی از ارزش یک دلار آمریکا طراحی شده است. اما وجه تمایز ₮aUSD این است که طبق گفته وبلاگ رسمی، پشتوانه آن، طلای فیزیکی نگهداری‌شده در سوئیس است (به‌عبارت دیگر، وثیقه‌گذاری شده با طلای واقعی).

کاربران می‌توانند با استفاده از توکن ₮XAU (تتر طلا) به‌عنوان وثیقه، اقدام به ایجاد توکن‌های ₮aUSD کنند.

در حال حاضر، قراردادهای هوشمند آلوی بر روی شبکه اصلی اتریوم اجرا می‌شوند. کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری ₮XAU به‌عنوان وثیقه از طریق فرآیندی که توسط قراردادهای هوشمند سازگار با اتریوم مدیریت می‌شود، اقدام به ضرب (Mint) ₮aUSD کنند.

مدیرعامل تتر، پائولو آردوینو، از راه‌اندازی این محصول ابراز خرسندی کرده و می‌گوید:

«ما از معرفی ₮aUSD، به‌عنوان یک کلاس دارایی دیجیتال با پشتوانه طلا و وابسته به یک ارز فیات مرجع، هیجان‌زده هستیم. در حالی که مکانیزم ثبات‌سازی آن با گزینه‌های سنتی مانند USDT متفاوت است، این راه‌حل نوآورانه نقطه عطفی هیجان‌انگیز به شمار می‌رود و به بازار امکان بازیابی می‌دهد. علاوه بر این، قصد داریم این فناوری پیشرفته را در پلتفرم آتی توکن‌سازی دارایی‌های دیجیتال خود نیز در دسترس قرار دهیم.»

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

محمدمهدی کشاورز

از اواخر سال ۲۰۱۹ با بازارهای مالی آشنا شدم و خیلی زود متوجه شدم که به دنیای بلاک‌چین علاقه‌مندم. پس‌زمینه تحصیلی و تجربیاتم در حوزه کامپیوتر باعث شد به توسعه قراردادهای هوشمند کشیده شوم. اما در این مسیر، نوشتن درباره این حوزه نیز یکی از علاقه‌های بزرگم شد. غیرمتمرکزسازی، خلق کردن، برنامه نویسی، نوشتن و قهوه، همه و همه جدانشدنی‌های زندگی‌ام هستند.
پست های مرتبط

اسنپ‌شات بازی Catizen گرفته شد

بامداد شنبه ساعت ۳:۳۰ به وقت ایران، اسنپ‌شات بازی تلگرامی Catizen گرفته…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

خروج مجدد سرمایه از ETFهای بیت‌کوین و اتریوم

در روز چهارشنبه، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) با خروج…

۲۲ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید