صفحه اصلی > اخبار و اخبار خارجی : بررسی پامپ و دامپ مشکوک میم‌کوین‌ها 

بررسی پامپ و دامپ مشکوک میم‌کوین‌ها 

mimcoin

رفتارهای عجیب و غریب سلبریتی‌ها و پامپ و دامپ مشکوک میم‌کوین‌ها در دنیای رمزارزها وارد مرحله جدیدی شده است. در جدیدترین مورد، رپر مشهور Lil Pump با فعالیت‌های اخیرش در شبکه‌های اجتماعی، جامعه ارزهای دیجیتال را گیج کرده است. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا یک استراتژی تبلیغاتی هوشمندانه است یا یک فاجعه مالی؟ Lil Pump با تتو کردن کلمه «سولانا» روی پیشانی‌اش به همراه لوگوی این پلتفرم بلاکچین، برای میم کوین خودش به اسم «lil pump» که بر بستر سولانا ساخته شده، تبلیغ کرد. او همچنین خود را عضو یک «خانواده میم کوین» معرفی کرد که افراد مشهور دیگری مثل Iggy Azalea و Andrew Tate در آن فعالیت می‌کنند.

با وجود هیجان طرفداران، سابقه‌ی شکست پروژه‌های سلبریتی‌محور در حوزه ارزهای دیجیتال، باعث نگرانی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای شده است. در گذشته، افراد مشهوری مانند کیم کاردشیان، فلوید می‌ودر و حتی اسنوپ داگ با تبلیغ چنین پروژه‌هایی باعث ضرر مالی برای سرمایه‌گذاران شده‌اند. این پروژه‌ها اغلب الگوی مشابهی را دنبال می‌کنند: سلبریتی‌ها با استفاده از شهرت خود، ارزش یک ارز دیجیتال جدید را بالا می‌برند و سپس به سرعت پول خود را نقد می‌کنند و با سقوط قیمت، سرمایه‌گذاران را با ضرر تنها می‌گذارند.

اتفاقات اخیر، این نگرانی‌ها را بیشتر کرده است. برای مثال، ارز دیجیتال «JENNER» متعلق به کیتلین جنر، بعد از خروج ناگهانی سازنده‌اش از پروژه، با افت شدید قیمت مواجه شد. این اتفاق نشان‌دهنده ریسک بالای سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها، به ویژه آن‌هایی که بر اساس شهرت سلبریتی‌ها ساخته شده‌اند، است. Lil Pump به نظر می‌رسد مصمم است تا پروژه خود را ماندگار کند. او برخلاف برخی همکاران مشهورش، سعی در ایجاد یک جامعه حول «lil pump» دارد. با این حال، روش‌های او محل سوال است.

منبع:  bitcoinist.com

⚠️هشدار: تحلیل‌های ارائه شده توسط دیفایر پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست؛ لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید چرا که مسئولیت سود یا ضرر خرید و فروش رمزارزها با خود شماست.

فهیمه قائمی

مهندسی صنایع خوندم اما عاشق کامیپوترم. از سال ۲۰۲۱ با دنیای رمزارزها آشنا شدم و این آغازی برای سفر هیجان‌انگیز من در این حوزه بود. علاقه من به رمزارزها فقط مربوط به سرمایه‌گذاری نیست و مشتاقم نحوه عملکرد این فناوری‌های نوظهور را درک کنم چرا که معتقدم رمزارزها پتانسیل متحول کردن بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را در آینده دارند.
پست های مرتبط

ارتقای پکترا در شبکه اتریوم ممکن است به دو بخش تقسیم شود و توسعه‌دهندگان به تاریخ فوریه چشم دارند

توسعه‌دهندگان اتریوم در حال بررسی تقسیم ارتقای مورد انتظار پکترا به دو…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

بازار دارایی‌های توکنیزه شده به ۱۲ میلیارد دلار رسید: چه عواملی باعث این رشد شده است؟

این توسعه عمدتاً ناشی از بخش‌های کلیدی مانند اوراق خزانه‌داری ایالات متحده،…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

همزمان با صعود بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار، ETFهایش شاهد ورود 263 میلیون دلاری بودند

صندوق‌های قابل معامله در بورس‌ (ETF) بیت‌کوین روز جمعه شاهد ورود صدها…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید